Autor Wątek: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą  (Przeczytany 3951 razy)

Offline robert23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« dnia: Listopad 26, 2020, 17:02:54 pm »
Witam,
Od ponad roku męczę się z trzęsącą się kierownicą i jak zauważyłem również nadwoziem. Największe odczucia przy prędkościach 80 - 120 km/h. Wiem ,że to stały temat więc wymieniłem i sprawdziłem już wszystko w zakresie kół, felg, wyważenia, piasty, zbieżności , hamulców itd.
Skłaniam się do sprawdzenia półosi i przegubów wewnętrznych. Kto Waszym zdaniem w Wawie  lub okolicach zdiagnozuje
mi to dobrze. Pozdrawiam

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szeroko¶ci
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2020, 13:07:25 pm »
Kolega już tutaj wcześniej wspominał o doważaniu.

Trochę na ten temat tutaj: https://www.motofakty.pl/artykul/dowazanie-kol.html

Znajdź warsztat który to zrobi i daj znać jaki efekt.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)

Offline robert23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2020, 22:43:55 pm »
Witam,
Robiłem nie raz już doważanie. Koła sobie darowałem już wszystko sprawdziłem włącznie z zakupem nowych opon, naprawą i
prostowaniem felg, nowe oem tarcze i klocki, zmierzone piasty, wymienione banany z przodu i nic. Na wale brak istotnych luzów, sprzęgło hydrokinetyczne też nie daje typowych dla tej skrzyni objawów. Maglownicy nie sprawdzałem bo nie wiem gdzie, ale tu raczej nie było by trzęsienia nadwoziem.
Dzisiaj zmieniłem olej w skrzyni, będę jeszcze wymieniał pod nią poduszkę, ale nie wiem czy to coś da.
Jag jakby delikatnie skacze takie mrowienie dochodzące od tyłu przenosi się na kierownicę. Na kołach zimowych trochę mniej odczuwalne, ale to miękkie Continentale. Najbardziej czuć przy niskich prędkościach do ok. 80km/h i przy odpuszczeniu gazu gdy się toczy. Znalazłem mechanika od przegubów, ale kazał mi przywieźć wymontowany do diagnozy. Stwierdził jednak,że mało prawdopodobne żeby przy tylnym napędzie przenosiły się drgania też na kierownicę. Nie wiem co dalej. Jakieś pomysły

Offline GTS.ELMER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 03, 2020, 13:50:38 pm »
Cześć wszystkim. ( X250 benzyna 2.0  83.000 przejechane, bezwypadkowy krajowy, bez szkód lakierniczych, delikatne ryski użytkowe ....znaleziony po 3 latach poszukiwań)
Mam podobnie, drgania myślałem, że są tylko na kierownicy ale jak się okazało siedząc z boku trzęsie się całe nadwozie. Tarcze  i klocki sprawdzone oryginalne, wyważanie kół 5 razy, w tym piąty to było wyważanie na samochodzie tzw "3 D" - i stwierdzili że to od opony, po przełożeniu opon to samo. Zmiana na zimowe ...dalej bez zmian, Wymieniłem świece zapłonowe.
Pewien mechanik stwierdził, że może być coś z zestrojeniem mocy do silnika....więc hamownia. Znaleźli jedynie nie wielkie "przeładowanie turbiny" zawór sterujący do wymiany (gdy odczuwalne będą różnice w przyśpieszaniu). Ponadto wyraźnie na rolkach było widoczne że cały kot podskakuje przy prędkości od 100 do 80 km/h po odpuszczeniu gazu lub trzymanie prędkości 80 i 40 km/h
 Panowie z V-TUNING.PL  wykluczyli również wał, przeguby wewnętrzne (nie trzęsie przy przyspieszaniu od 0 do 200)   Powyżej 200 również idealnie.
Lekko załamany byłem u mechanika zajmującego się terenówkami z G.B i powiedział mi rzecz dość ciekawą, lecz sam pewność ma w 80 %, że to mogą być przednie  tuleje od zawieszenia dyfra i belki (czy jakoś tak). Powiedział, że daje 80 % prawdopodobieństwa, gdyż jego zdaniem wskazane tuleje chodzą przy użyciu bardzo małej siły....lecz to może właśnie świadczyć o komforcie pokonywania nierówności. Sam dokładnie nie wie bo ma do czynienia  tylko z 4 x 4 Land Rover itp.
Pomysłów brak..... robert23 jak chcesz wyślę ci na prywatnego maila filmik bo tu nie przejdzie.
 

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2020, 15:28:09 pm »
Trzeba sprawdzić felgi czujnikiem zegarowym, regeneracja oznacza głównie poprawienie estetyki, ale żeby felga nie była jajkiem to jest już duży nakład pracy i cierpliwości majstra, warsztatom nie chce się tego robić dokładnie. Jak na czujniku wyjdzie 0,5 mm amplitudy, a zwłaszcza rozłożonej nierównomiernie po obwodzie felgi to auto będzie podskakiwać, of kors na maszynie wychodzi "koło wywarzone", bo obroty są małe. Zanim się wymieni piasty, tarcze i pół samochodu to warto użyć tego czujnika bo jest nieomylny a kosztuje 100 zeta.
Optymalnie jest robić pomiar na gołęj feldze, ale mało kto ma do tego warunki, więc auto do góry na ile się da i jakby od wewnętrznej strony przyłożyć czujnik, potem po rantach i sprawdzić jak z biciem bocznym. Trzeba też pamiętać, że szarpanie kiery na boki a odczuwanie na niej drgań góra/dół razem z całą budą  to zupełnie dwie różne rzeczy. To pierwsze nie musi mieć przyczyny w krzywej piaście czy tarczy nawet jeśli nasila się przy hamowaniu, ale może być powodowane ciężko chodzącym zaciskiem na prowadnicy, czy nie cofającym się dostatecznie cylinderkiem na którymś kole. Biorąc też pod uwagę budowę zawiechy sporej ilości kotów, może być to przyczyna któregoś sworznia na dowolnej zwrotnicy zarówno dolnego jak i górnego.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2020, 15:32:50 pm wysłana przez PeterX »

Offline GTS.ELMER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2020, 12:23:34 pm »
Masz pełną skrzynkę robert23

Offline matlow

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 31, 2020, 09:47:41 am »
Cześć,
przerabiałem dokładnie taki sam problem i walczyłem ze nim przez 4 lata.. Wydałem sporo na diagnostów, specjalistów od zawieszeń, układów hamulcowych po dynamiczne wyważanie kół z testami drogowymi
U mnie okazał się luz na maglownicy na drążku od strony kierowcy - co ciekawe każdy diagnosta sprawdzał-szarpał luz "przód - tył" a okazało się, że problem jest "góra - dół" co już nikt nie sprawdzał....
XF 2009 3.0D S 275 KM

Offline Tompl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 01, 2021, 12:57:35 pm »
Cenna uwaga z tym drążkiem  :-super  Da się go wymienić, czy to wiąże się z regeneracją maglownicy?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 01, 2021, 16:39:10 pm »
Drążek wymienny. Aczkolwiek jak jest wymontowany warto sprawdzić czy listwa maglownicy nie ma luzu góra-dół. Ja często wydając mi się że luz jest z drążka po jego zdemontowaniu okazuje się że jednak drążek jest ok a maglownica już na śmietnik się nadaje
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline robert23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2021, 20:39:44 pm »
Czy Ktoś wie gdzie w Warszawie lub okolicach można sprawdzić maglownicę i wspomniane drążki.

Offline GTS.ELMER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2021, 19:42:59 pm »
Witam! Mój problem został załatwiony.
Regeneracja maglownicy załatwiła sprawę. Chciałem wymienić na nową, lecz na całe szczęści wybito mi to z głowy.
Znajomi mówili że z tak małym przebiegiem i sposobem zabudowania podwozia wystarczy wymienić flaki za 600 zł, a nie dodatkowe 4500 zł. za dobrą obudowę.
Kot podniesiony nie miał najmniejszych luzów zarówno w zawieszeniu jak i układzie  kierowniczym. Dopiero jak się go postawiło na kołach to mechanik został "zmuszony" na kanale do sprawdzenia luzów góra - dół  w maglownicy przy jednoczesnym ruszaniu kierownicą..... wtedy pojawiły się dziwne  tępe odgłosy i wyszły luzy.
Drgania zniknęły w 95% - reszta to droga i ewentualnie początek końca tylnych tulei zawieszenia dyfra i kołyski.
Jednym słowem Panowie matlow i Driv3rrr dzięki za cenna pomoc. :-thank :-clap :-10points jcpf-animated

Offline Tompl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2021, 21:06:57 pm »
Myślę, że temat warty przypięcia, aby był widoczny. Z problemem zmaga się dużo osób, które szukają przyczyny w złym miejscu.

Offline Jacko13

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 26, 2021, 23:17:27 pm »
Szanowni Forumowicze, w przypadku drgań na kierownicy lub przenoszących się na "budę" o nieoczywistej przyczynie warto zanim wydacie "milion monet" na wymianę wszystkich części które bardziej lub mniej przypadkowo przyjdą do głowy waszemu mechanikowi sprawdzić:
-zgodność średnicy piasty z otworem centrującym w feldze (w przypadku starszych felg wieloletnia korozja nieco rozkalibrowuje otwór w feldze) felga powinna nachodzić na piastę lekko pasownie i bez wyczuwalnego luzu,
-w przypadku felg po przygodach/regeneracji/lakierowaniu należy sprawdzić poprawność przylegania wewnętrznej części felgi do piasty, płaszczyzny muszą być czyste, równe i gładko przylegać.
Wiem, być może dla wielu z Was to oczywiste, ale wielokrotnie w czasie mojej aktywności zawodowej w tej branży przyjemnie było żegnać klienta który po wymianie połowy zawieszenia i czort wie czego jeszcze dowiadywał się że to usterka za 30pln...
Koty s± kapry¶ne. Problem z felgami do kota - je¶li dam radê pomogê.

Offline GTS.ELMER

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2021, 08:01:37 am »
Cześć. Jacko13 czy taką usterkę za 30 plm  może naprawić średniej klasy gość od wyważania opon itp., oczywiście gdy mu się go  o tym poinformuje.

Offline MichalT

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Odp: xf 3,0 d trzęsie kierownicą i budą
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 09, 2023, 20:49:16 pm »
Przepraszam za odkopanie tematu, ale innego nie znalazłem na forum. Mam zdaje się identyczny problem w x260. Luz góra dół. Mechanik który robi mi drobne naprawy nie bardzo chce się podjąć bo może być wymagana kalibracja wspomagania elektrycznego. Pytanie do kolegów powyżej czy przy naprawie u was było takie coś wymagane? Ew czy ktoś może polecić serwis w okolicy Krakowa który wymieni lub zregeneruje w przyzwoitej cenie ? Z góry dziękuję za pomoc.