Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

sportowe katalizatory do XF SV8

(1/2) > >>

ZAIC:
Witam. Planuję wymienić w swoim aucie katalizatory, ponieważ obecne już najprawdopodobniej do niczego się nie nadają (check engine). Planuję kupić jakieś sportowe, 200cpsi, norma spalin chyba euro 3 jeśli się nie mylę. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na ten temat. Średnica rur to 57mm, długość oryginalnego kata od spawu do spawu to około 35 cm, szerokość około 15 cm. Są tam dwie sondy: jedna przed katem a druga w kacie. I teraz pytanie: jakie konkretnie katalizatory kupić? Są na rynku z gotowym wejściem na sondę w kacie (jak w oryginale) ale z tego co wyczytałem, sondy można spokojnie zamontować przed i za katem (niekoniecznie w środku). Jeśli to prawda to daje to większe możliwości doboru katalizatora. Ma być metalowy czy ceramiczny (czy to bez różnicy)? Jaka orientacyjna cena? Może podeślecie jakieś konkretne propozycje z linkiem do aukcji lub sklepu internetowego? Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!

ZAIC:
Katalizatory namierzone, firma INOX Parts zrobi na zamówienie bez problemu, cena to 650 zł za sztukę (metalowy, dwa wejścia na sondy lambda jak w oryginale, 200cpsi, euro 3, średnica rur na wejściu i wyjściu 57mm jak w oryginale). Nasuwa mi się też inny pomysł - normalny decat (prosta rura zamiast kata, normy emisji spalin szczerze mam ogólnie w d...). Nurtuje mnie w takim wypadku umiejscowienie sond. Sądzę, że jeśli dam je tak jak w oryginale to nie powinno być teoretycznie żadnych problemów. Zrobiłem tak w Fordzie Mondeo ST220 i było ok. Robił ktoś coś podobnego w Jaguarze?

xsnailx:
w jaguarze druga sonda tez wnosi korekcje, by decat dzialal trzeba zmian w ecu :) (wiem ze da sie to zrobic ale nie mam pojecia kto w pl to ogarnia) - jak dasz jak w orginale powinno byc ok

ZAIC:
V-Tuning z Leżajska (bardzo blisko mojego miejsca zamieszkania) ogarnie sprawę sond także szykuje się typowy decat. Do tego wyrzucę tłumik środkowy, zastąpię go x-pipe, tłumiki końcowe póki co zostawię. W planie jest też wymiana końcowych ale chciałbym zobaczyć, jaki dźwięk pojawi się po opisanych wyżej modyfikacjach.

Adt81:
Ja w S-Type R wstawiałem ostatnio sportowe Magnaflow 200cpsi, wcześniej już wstawiłem zamiast środkowego rezonatora też Maganflow z X-Pipe i końcowe Adamesh. Drze japę fajnie :) W połączeniu z dolotem od MinaGallery to w końcu kot oddycha jak należy. Sondy wspawałem mniej więcej w miejsca fabrycznych i działają więc trafiłem w punkt ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej