Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)
silniki 5.0 SC
Majsterwood:
Dziękuję bardzo. Ja mam X351 z USA rocznik 2011 silnik 5,0 l z przebiegiem ok 115 tys. mil. W dokumentacji auta nie ma oczywiście żadnych wpisów o wymianach pompy wody czy napinacza rozrządu. Pompę wody wymienię na pewno przy kolejnym serwisie olejowym zgodnie z sugestiami doświadczonych użytkowników tej jednostki. Tutaj mam jednak kolejne pytanie do fachowców; czy jeśli nie słychać przy uruchomieniu dziwnych dzwięków z rozrządu to czy konieczne jest profilaktyczne wymienianie tych ślizgów napinaczy. Silnik pracuje u mnie bardzo przyjemnie i równo bez niepokojących objawów i dzwięków.
Pozdrawiam Franciszek
Yoohas:
Policz koszt profilaktycznej wymiany vs. koszt wymiany silnika i oceń sobie ryzyko.
Tu nie chodzi o obiektywny obraz. Każdy decyduje za własne pieniądze o spokojnym śnie lub przynajmniej złudzeniu spokojnego snu ;)
Są historie, kiedy rozrząd uczciwie daje znać. Rzęzi na zimno, wywala Check i limited performance.
A są też takie, że pewnego chłodnego poranka idziesz do garażu, wciskasz przycisk i jest tylko odgłos sieczkarni. I silnik w krainie wiecznych łowów.
W moim 5.0SC jest chyba trochę za głośno na zimnym silniku (szczególnie w mrozy ostatnie). Ale poza tym objawów brak. W przyszłym tygodniu zlecam jeszcze diagnozę i pewnie profilaktycznie wymienię napinacze i łyżwy. Całego rozrządu nie ruszam na pewno. Chyba, że spec posłucha i wyda wyrok ;D
Nawigacja
Idź do wersji pełnej