Należy pamiętać, że takie źródło światła, jako retrofit w Polsce jest
Nielegalne!!! Jeśli ktoś zechce zrobić sobie taką przeróbkę, robi to
na własną odpowiedzialność.To tyle koniecznym słowem wstępu
Jako że technika, jak i technologia wykonania LEDowych retrofitów samochodowych już trochę dojrzała, postanowiłem zobaczyć jak się takie żarówki będą sprawdzać w kotku.
I tutaj jest pewna ciekawostka. Lampy mają obsadkę na mocowanie typu HB4, ale wkładamy w nią żarówkę H1. Więc, żeby chipy LED miały swoje umiejscowienie w ogniskowej lustra tak, jak ma to miejsce z żarnikiem tradycyjnej żarówki, musimy kupić sobie LEDy o mocowaniu H1.
Tutaj też trzeba pamiętać, że kupując takie retrofity (i to w każdym przypadku, nie tylko Jaga
) trzeba szukać żarówek z chipami CSP, takie kwadraciki. Zapomnijcie o chipach COB.
Chipy SCP mają łącznie rozmiary żarnika, Diody COB są szersze, co powoduje rozmywanie światłocienia.
Żarówki.Ja kupiłem względnie najtańsze żarówki z diodami CSP, 25W mocy i 4000LM strumienia świetlnego każda i chłodzeniem pasywnym. 47zł komplet. Na światła mijania i drogowe potrzebujemy dwa kpl. Wg. opisu nie powodują błędu spalonej żarówki. I tak jest faktycznie.
Jedziemy dalej. Jaguarowe obsadki podłączone są do instalacji wtyczkami typu "Super Seal". można je kupić po około 4zł kpl. (wtyczka i gniazdo).
Żeby żarówka trzymała się na swoim miejscu w lampie, musi być dociskana do swojego gniazda (H1) przez odpowiedni adapter (HB4). Niby można kupić jakieś adaptery HB4 do żarówek LED, kupiłem. Nie wiem pod jakie są to żarówki, no ale nie pasują.
Musiałem sobie zaprojektować i wydrukować w 3D odpowiednie adaptery.
https://www.thingiverse.com/thing:4617650 Oto link do nich. Jeśli ktoś chce, można pobierać. Adaptery pasują i spełniają swoją rolę.
Po złożeniu wszystkiego efekt jest bardzo dobry. Światłocień jest bardzo widoczny. Co widać na zdjęciach poniżej. Jak pisałem, nie ma błędów przepalonej żarówki.
Pozdrawiam