Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Jaguar XE 2.0 D 163 KM stuki rozrządu po wymianie oleju
Gogol20:
Witam wszystkich , jestem nowy na forum jak i użytkownikiem Jaguara XE 2.0D 163Km z 2016r. Od razu do sedna - po wymianie oleju na Liqui Moli 0W30 zgodnego z specyfikacją z tyłu silnika , okolice rozrządu zaczęło coś stukać jakby luźny łańcuch , auto sprowadzone z Holandii, nie wiadomo jaki był olej zalany jak i kiedy ostatnio wymieniany, przebieg auta 151 000 km
M737:
może problem z łańcuchami
olej 0W30 zgodny z ST JLR 03.5007
inna raportowana czasami usterka:
na wałku rozrządu odkręcają się śruby, pokazuję zdjęcia które śruby oraz co trzeba odkręcić żeby włożyć palec i sprawdzić czy sruby są na miejscu
i nie wystaja (tylko sprawdzenie bo żeby je dokręcić trzeba więcej rozebrać)
Gogol20:
Ok dzięki jutro mechanik odkręci całą tą górną osłonę od wałków i sprawdzi , ale to byłoby słychać wcześniej przed wymianą a tu ewidentnie po wymianie na nowy olej dokładnie z tą specyfikacją jaką podałeś , olej na pewno oryginalny brany z hurtowni , raczej poprzednia właścicielka nie dopilnowała interwału wymian oleju
M737:
interwały wymian (30-34kkm) prowadzą w prostej linii do zniszczenia silnika przy 100-150kkm - pisałem o tym wielokrotnie
chcesz mieć silnik - zmieniaj dobry olej co 10-12kkm
chcesz kupić nowy słupek - zmieniaj jak ASO co 30kkm
Robik:
Mozna sie tylko domyslac jaki interes ma producent w promowaniu wymiany oleju co 34tys km. Klienci flotowi sprzedaja pojazd po trzech latach i problem z lancuchem przechodzi na nowego uzytkownika. Tak wiec, wymiana oleju co 10tys i problem zakladam nigdy nie wystapi przy tak niskich przebiegach.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej