Witam,
Jako, ze czułem iż nadchodzi koniec konwertera w moim samochodzie juz jakis czas temu tp bylem pogodzony z tym ze bede musial go wymienic i przy okazji przejrzeć skrzynie.
Oczywiscie mowa tutaj o x308 i przekladni zf5 hp24.
Los chcial ze konwerter rozlecial sie trzy dni przed wyjazdem na urlop, wiec szybka mobilizacja (na szczescie mam anglika w razie potrzeby na dawce) na podnośnik, dwie dniowki i wszystko zamienione, przy okazji zamienilem tez skrzynie (chcialem miec pewnosc przed wyjazdem a wiem ze w dawcy wszystko pracowało jak nalezy, no i byl nizszy przebieg) po zlozeniu w całość, odpaleniu i przejechaniu sie wszystko wyglada super, nic nie szarpie, nie wali przy przelaczaniu tak jak w poprzedniej przekladni ale wydaje mi sie ze problemem jest przyspieszenie, otoz o ile samochod normalnie żwawo rusza w przod i tyl to rozpedzenie go elastycznym przyciskaniem gazu np do 100km/h jest mozolne, gdy lekko zwiekszam nacisk na pedal -lekko , nastepuje redukcja biegu i gwaltowniejsze przyspieszenie. Na skrzyni ktora byla poprzednio, fajnie plynnie przyspieszal bez redukcji i przy tym zachowywał bardziej akceptowalne spalanie.
Czy ktoś posiadajacy wiedze w temacie moze mi podpowiedziec czy czegos jeszcze musze dopelnic w związku z wymiana skrzyni ? - jakas adaptacja ? Nauka ? Dodam ze dwa dni samochod stal z odpietym akumulatorem.
Bede wdzieczny za wszelkie rady.