Autor Wątek: Prawidłowe działanie odmy - silnik 4.2 R  (Przeczytany 1380 razy)

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Prawidłowe działanie odmy - silnik 4.2 R
« dnia: Lipiec 20, 2020, 22:00:47 pm »
Witam,

Panowie czy ktoś może mi wyjaśnić jak powinna działać odma w 4.2 R ? Generalnie na chłopski rozum to powinna działać jak zawór zwrotny - tak mi się przynajmniej wydaje. Jednak wg mnie coś chyba jest nie bo jak dmucham w wejście (czyli od strony pokrywy) to leci powietrze z wyjścia i odwrotnie więc po co jest tam membrana i co powoduje że się otwiera i zamyka ? Żeby zadziała to muszę zaślepić jeden koniec i zasysać powietrze - obojętnie z której strony. Coś mi tutaj nie pasuje (w ub. roku wymieniłem nowy oryginalny zawór ale działa tak samo jak stary) bo skoro pod pokrywą jest ciśnienie dodatnie, a w przepustnicy gdzie jest podłączone wyjście z odmy jest ujemne (przynajmniej na wolnych obrotach) to jak to kuźwa ma działać ? Dodatkowo na odpalonym silniku zdjąłem korek wlewu oleju - czuć było, że go zasysa i walnął taką ilością błędów z wypadaniem zapłonów, MAF-em, restricted performance itp. że mi ekranu w telefonie zabrakło. Zrobiłem to raz i na razie mi przeszło :P.
Ktoś coś poratuje fachową wiedzą na temat tego wynalazku ?
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Prawidłowe działanie odmy - silnik 4.2 R
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2020, 16:26:22 pm »
No nie do końca zawór zwrotny. Zależnie od ciśnienia jakie się wytworzy pod pokrywami to membrana na tyle będzie się uchylać. Także jak wszystko działa to bym nie szukał dziury w całym
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Prawidłowe działanie odmy - silnik 4.2 R
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2020, 21:06:06 pm »
Dzięki Driv3rrr za odpowiedź - już gdzieś na zagramanicznym forum wyczytałem, że w kocie to taki bardziej restryktor niż klasyczna odma jest :) Raczej działa bo olej w przewodzie w kierunku przepustnicy jest, a zawór w zasadzie nowy więc zakładam, że tak ma być. On tak syczy ciągle na co mi już kilka osób zwracało uwagę ale z tego co wiem tak ma być ze względu właśnie na podłączenie do przepustnicy przez co ma spore ssanie mimo tego, że ja nie potrafię wyłapać tego syczenia . Szukam dziury bo chyba mam gdzieś nieco lewego powietrza, korekty LTFT 13% na B1 i ok. 11% na B2 na plusie ale już zakupiłem sprzęcik do dymienia i będę pewnie jutro szukał przecieku. Podejrzewam jedno miejsce ale samo rozbieranie nic mi nie da - lepiej puścić dymka :P 
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001