Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Wymiana akumulatora XE2.0T

<< < (6/6)

Zbyszek01:
Mój też ma opcje ładowania aku AGM
Taki opis z instrukcji

piotrrf:
Ach,po prostu zmienili menu ;D

Jaccom:
Nie bez powodu jest mniejszy, jeśli masz włączony start/stop a z tego co piszesz wynika ze robisz niewielkie przebiegi musisz się liczyć z faktem że większy akumulator będzie stale niedoładowany, niesie to konsekwencje zdecydowanie szybszego mazurzyć akumulatora

Kiedyś tak się nabrałem a kupno większego aku. W efekcie dwa lata i zaczynały się problemy.
Większe aku do diesla i tez niekoniecznie. Roczny przebieg mam w granicy 5-7 tysięcy. czyli małe dystanse ruch miejski.
Gdybym robił trasy tym bardziej nie jest potrzebny większy aku mały i tak się doładuje w trasie
 

Zbyszek01:
Dobrze piszesz, za duży będzie niedoładowany i szybko się zasiarczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jaccom:
w Poprzednim aucie miałem większy silnik, ale akumulator był 65 i w zupełności wystarczał. 80 to wielki klonkier.
Kolejna sprawa że akumulator jest wykorzystywany jedynie do odpalenia silnika i chwilowego podtrzymania systemu oraz oświetlenia.
Grzanie foteli czy szyb, praca klimy to wszystko działa wyłącznie podczas pracy silnika.
Przy działającym systemie start/stop Komputer analizuje parametry zasilania i obciążenia, jeśli napięcie akumulatora spada do odpowiedniej wartości silnik zostanie uruchomiony i zaczyna sie ładowanie Aku.. oraz praca z alternatora.
Ogólnie przy 2L silniku 65/70 jest w zupełności wystarczające, Akumulator tak jest zaprojektowany,ma pracować w skali 12/15V
Niedoładowany lub przeciążany będzie ulegał szybszej eksploatacji 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej