Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Zakup Jaguara x type w 2020 roku.

(1/2) > >>

JAGGGG:
Cześć, przymierzam się do zakupu Jaguara x type. Mam kilka pytań które wypiszę w punktach.
1. Czy w roku 2020 kupno Jaguara za 11/13 tyś to dobry pomysł? W tej cenę będą miny czy raczej można cos wyhaczyć? Na naprawy wstępne ok 2 tys.
2. Wybór silnika. Interesuje mnie tylko 2.5 benzyna oraz 3.0 benzyna (pod gaz albo już z gazem). Który będzie lepszym wyborem?
3. Jak wygląda sprawa ze skrzynią?  Auto jednak swoje lata ma, więc skrzynia manualna czy automat?
4. Rozrząd do wymiany po zakupie czy czekać aż coś zacznie hałasować? (uznajmy że nie było z nim nic robione.)
5. W jaki rok celować? Jag na pewno przechodził jakieś zmiany gdzie coś jest gorsze coś lepsze.\

Jeżeli ktoś ma ochotę odpowiedzieć tylko na jedno pytanie bo na resztę nie zna, niech też się wypowie. Zawsze będzie łatwiej.

ps. domyślam się ze temat wałkowany wiele razy, ale teraz czasy inne to może coś się zmieniło  ;D\

Yoohas:
Ale wiesz, że te 2k pakietu startowego pójdzie na wyspawanie progów tak, żeby się samochód nie złożył na podnośniku? ;)

voitec:
Nie każdemu Xowi brakuje progów, ale na pewno trzeba na nie zwrócić uwagę.
Według mnie lepiej 3.0, różnica w spalaniu jest raczej nieistotna. Rozrządu raczej tam nie słychać. Ja przy zakupie to bym nawet do katalizatorów popatrzył
Jak ma lpg to trzeba sprawdzić czy jest rozwiązany problem z ciśnieniem paliwa, inaczej będzie check i problem z pracą na benzynie. Warto też sprawdzić na jakich komponentach jest lpg zrobione. Standardowo trzeba sprawdzić wszystkie wycieki, bo w tym aucie nawet wymiana uszczelki miski olejowej nie jest oczywista..
Automat to po prostu raczej działa. Czasem o sobie dają znać elektrozawory, wydaje mi się, że szczególnie czuć je przy 3 biegu. Manuala nie miałem, ale tam trzeba sprawdzić dwumas.
Co do ceny i rocznika, w który celować to się nie wypowiem, bo można by długo o tym pisać

szpadel68:
Ja natomiast odpowiem Ci tak od serca, jak ten co to też "szarpnął" się na Xtajpa tylko z tą różnicą, że mojego miał prawnik i dbał o kota na bieżąco, ale nie ma dymu bez ognia. Generalnie uważać trzeba na wszystko jak w każdym samochodzie przed zakupem. Czy to manual czy automat. Rdza w zasadzie jest wszechobecna z pokrywą silnika włącznie nie mówiąc o bagażniku (sedan/kombi). Bardzo irytują "drobiazgi" które mogą bardzo wku... nawet najodporniejszych. Jestem z tych co nie ma dwóch lewych rąk, ale jak zacznie wyrzucać Ci błędy a nie masz "fachowca" z dobrym interfejsem i ogarniętym w temacie to w zasadzie zapomnij (ja obecnie czekam na aktualizację softu to "kabelka" bo nie czyta błędów silnika - 2.0D). Po za tym oczywiście podstawa czyli ogólny stan typu czy prosto jedzie, czy hamulce jeszcze działają i czy za mocno nie napie... z podwozia po padają poduszki z którymi są wiecznie problemy. Tylne zawieszenie to legenda skomplikowania, ale za to jaki komfort... Silniki diesla tak ogólnie i to bardzo ogólnie to wtryski i pompa. I na koniec...ja jestem zaje... z niego zadowolony i mimo tego wszystkiego jest wart każdych, rozsądnych pieniędzy bo resztę można zrobić. Pzdr.

JAGGGG:
Dzięki za odpowiedzi! Ale czy ktoś dalby rade wypowiedzieć się co do ceny którą chcę przeznaczyć? Da sie czy mina?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej