Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

XE 2.0D - wymiana klocków hamulcowych tył

(1/3) > >>

Jarek_F1:
Witam,

Mam do wymiany klocki hamulcowe z tyłu w XE 2.0D z 2016. Problem stwarza system elektrycznego hamulca ręcznego.
Czy ktoś wymieniał klocki bez wizyty w serwisie?
Czy po wymianie trzeba zmieniać ustawienia komputera, a jeśli tak to jak to zrobić?
Proszę o wskazówki w tym temacie.

pozdr.
Jarek

M737:
opis z anglojęzycznego forum + tłumaczenie google :

Just a tip when changing the rear pads. As we have an Electronic Parking Brake this has to be de-activated to release the pads but the car will re-apply the EPB automatically after a minute or so if turned off using the button. There is a special sequence using the car controls as follows to disengage the EBP for maintenance of the rear brakes:

Turn ignition on first.

Hold EPB switch in "off" position for two seconds, then, keeping it pressed, floor the accelerator for two seconds.

Holding both in the same position, toggle ignition off then on rapidly - EPB goes to "service" or "maintenance" mode.

Turn ignition off and replace pads.

To reset - do the same thing but holding the EPB switch in the "on" position.

Thanks to the JagInfo Forum for the XF. Hope this helps you. Replaced mine after 36000miles.


Koniec końcówki przy wymianie tylnych klocków. Ponieważ mamy elektroniczny hamulec postojowy, musi on zostać dezaktywowany, aby zwolnić klocki, ale samochód ponownie zastosuje EPB automatycznie po upływie minuty, jeśli zostanie wyłączony za pomocą przycisku. W celu wyłączenia funkcji EBP w celu konserwacji tylnych hamulców należy wykonać specjalną sekwencję, używając następujących elementów sterujących:

Najpierw włącz zapłon.

Przytrzymaj przełącznik EPB w pozycji "off" przez dwie sekundy, a następnie przytrzymując przycisk wciśnij i przytrzymaj pedał gazu przez dwie sekundy.

Trzymając obie w tej samej pozycji, należy wyłączyć zapłon, a następnie włączyć go szybko - EPB przechodzi do trybu "serwis" lub "konserwacja".

Wyłącz zapłon i wymień elektrody.

Aby zresetować - wykonaj to samo, ale przytrzymaj przełącznik EPB w pozycji "włączony".

Dzięki Forum JagInfo dla XF. Mam nadzieję, że to ci pomoże. Zamieniono moje po 36000miles.

Jarek_F1:
Dzięki za wskazówki.
Spróbuję, choć nie wszystkie sekwencje działające w modelu XF działają również w XE.

Niedługo potwierdzę czy zadziałało.

Dzięki raz jeszcze.
Jarek

M737:
z nowego XF musi działać, technicznie to ten sam samochód co XE

M737:
tłumaczenie z serwisówki dla XE :

deaktywacja ręcznego (lub jak kto woli aktywacja trybu serwisowego tylnych hamulcóww)

Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i zwolnionym układem hamulca postojowego.
Po zamontowaniu tylnych klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych należy anulować tryb serwisowy.

Naciśnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu zwolnienia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.

Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.

Będzie słyszalny dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego w trybie serwisowym.
Tryb serwisowy jest aktywny, gdy na zestawie wskaźników (IC) wyświetlany jest komunikat Hamulec postojowy w trybie konserwacji,
a siłowniki zacisków nie poruszają się.

Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.

---------------------------------------------------------------------------------------------

aktywacja ręcznego (deaktywacja trybu serwisowego)

Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i układem hamulca postojowego w trybie serwisowym.

Pociągnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu włączenia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.

Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.

Usłyszysz dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego z trybu serwisowego
Hamulec postojowy jest całkowicie zwolniony z trybu serwisowego, gdy zaciski zakończą działanie
i powrócą do normalnego położenia zwolnienia, a komunikat nie jest już wyświetlany.

Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.





Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej