Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Dziwne ogłosy. Proszę o fachową pomoc
slawo023:
Witam jestem tutaj nowy na forum. Mam problem. Jak zwiększam obroty pomiędzy 1500 - 2500 obrotów mam dziwne wycie w samochodzie. Powyżej gaz do dechy nic. Turbo było sprawdzane i wszystko chodzi ok. Nie traci mocy. Nie ma kontrolki od silnika. Nie kopci na błękitno/biało. Dodatkowo cały czas słychać metaliczny dźwięk nie ważne ile obrotów. Pytania moje: czy ktoś ma jaguara xe od 2015 w benzynie 147kW i czy to jest normalne? Byłem w serwisie JLD w Warszawie i mówili że słychać turbo i wszystko ok. W CARMASTRZE w krakowie kiedyś byłem i mówili, że samochód chodzi. U zaprzyjaźnionego mechanika, który robi mi przeglądy itp też mówi, że tak ma być. Dla mnie jest. Nie w tej klasy samochodzie. Przejechałem już tak 60tys km i nic się nie dzieje ale te dźwięki są uciążliwe. Ktoś ma podobne odgłosy? Nie mam rozeznania ponieważ jak miałem RR Evoque nie słychać było takich rzeczy. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. :-tylko
filippo:
Czesc, mam podobny problem. Generalnie pewnie chodzi o wibracje kanalu dolotowego ktore wpadaja w wibracje jak spadaja obroty do ok 1200. Poczytaj w tym watku. Mi w ASO i innym serwisie to samo mowili co Tobie. Jezdzic obserwowac.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,32621.0.html
chyba ze ktos tą przypadlosc wyeliminowal?
Jaccom:
Wycie może być przyczyną rolek prowadzących pasek, pompy wody jak to miało miejsce w moim kocie. A nawet łożysko alternatora.
filippo:
to nie to, to "wycie, buczenie" slychac tylko przez kierowce mniej wiecej z lewej sterony jakby w polowie dlugosci maski, jadąc z tymi obrotami. Nie slychac tego na postoju i wkrecajac na obroty. Moim zdaniem wibruje jakos skrzynka filtra i polaczenie jej z kanalem dolotowym. Te 3 plastiki sa niechlujnie spasowane i zamontowane. Tak mi sie wydaje. Nie idzie tego poprawic, a klejenie tego szara tasma pewnie tez nie pomoze.
slawo023:
Wszystko było sprawdzane i wygląda na to, że turbo. Moim zdaniem poprzedni właściciel zaniedbał i dlatego takie coś wyszło. Dzisiaj jak odpaliłem to zaczęło śmierdzieć olejem w samochodzie. Dałem już go do mechanika i będzie sprawdzał resztę rzeczy. Dam znać jeszcze wam co i jak na przyszłość jakby ktoś miał taki sam problem to co robić. W salonie wiadomo jak robią. Sama turbina kosztuje około 9tys a jak na gwarancji to nie chcą robić i zbywają, że jak chodzi, nie ma utraty mocy i dymu to ok. Tylko jak walnie turbina w trasie to wszystko leci do silnika czym się kończy dodatkowo remontem. Tak czy inaczej dam wam znać.
Z moim jagiem mam już nie małe doświadczenie i przeżycia ale warty jest tak czy inaczej. za wymianę kompletu tarcz w ASO np. policzyli mi około 3,700 zł za sam przód. Ja wymieniłem cały komplet przód i tył za niecałe 2 tys. na zimmernan sport.
Najgorsze jest to, że w sumie to nowy samochód XE i mało jest na necie o usterkach :-hehe
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej