Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Kto ostatnio wymieniał amortyzatory? Arnott / Bilstein / gdzie szukać promocji?
a1410:
--- Cytat: Bulldose w Lipiec 09, 2020, 11:20:04 am ---Ja np wywalilem pneumatyke i wrzucilem zawieszenie gwintowane BC racing - koszt cos ponad 4k.
- auto prowadzi sie milion razy lepiej niz na pneumatyce jest sztywne zwarte jakby nie ten rozmiar
- regulacja jest w zakresie od twardo to bardzo twardo, tzn komfortu serii na tym nie bedziesz mial ale da sie normalnie jezdzic bez wypadania plomb.
--- Koniec cytatu ---
Czegoś tu nie rozumiem!? Jeżeli pneumatyka jest sprawna, to nasze Jaguary prowadzą się bardzo dobrze i są do tego komfortowe. Przechodzenie w luksusowej limuzynie na rajdowy gwint to jakaś abberacja, to tak samo jak zmuszanie delikatnej, ślicznej i kobiecej blondynki do fedrowania w kopalni :o Oczywiście można to zrobić, tylko po co? Jeżeli chcesz sztywnego, sportowego autka o podobnych lub lepszych osiągach, to kup sobie Jaga XK, albo jeszcze lepiej Maserati Grand Turismo, lub bardziej budżetowo Wieśwagena Golfa VR6 i będziesz miał wrażeń ohne ende, jak to mówią nasi nazistowscy sąsiedzi...
Yoohas:
Też nie rozumiem idei.
Koszt przeróbki jest tak wysoki, że nie ma sensu. No i traci się zupełnie charakter samochodu.
A system pneumatyki w Jaguarach jest prosty. Do ceny konwersji dorzucasz trochę grosza i masz nowe zawieszenie. Poduchy wytrzymują ok. 200kkm.
Rozumiem, że x350 to stary śmietnik za grosze ale 2000 zł za amortyzator, który wytrzyma zapewne do końca życia auta to nie jest jakiś kosmos.
nowyzielony:
Totalna zgoda, w moim przypadku pytałem jedynie o być może lepsze rozwiązanie. Jeżeli bilstein czy arnott produkują takie zestawy konwersji, to warto by było wiedzieć jak się sprawują. Szukałem XJR ze względu na zawieszenie, ale niestety nie udało mi się znaleźć nic ciekawego dlatego kupiłem wolnossącego. Skoro już wiadomo, że lepiej wymienić całą pneumatykę, to teraz pytanie czy jest sens do XJ wkładać te od XJR? Jaka jest różnica w komforcie?
Bulldose:
--- Cytat: a1410 w Lipiec 10, 2020, 15:31:28 pm ---
--- Cytat: Bulldose w Lipiec 09, 2020, 11:20:04 am ---Ja np wywalilem pneumatyke i wrzucilem zawieszenie gwintowane BC racing - koszt cos ponad 4k.
- auto prowadzi sie milion razy lepiej niz na pneumatyce jest sztywne zwarte jakby nie ten rozmiar
- regulacja jest w zakresie od twardo to bardzo twardo, tzn komfortu serii na tym nie bedziesz mial ale da sie normalnie jezdzic bez wypadania plomb.
--- Koniec cytatu ---
Czegoś tu nie rozumiem!? Jeżeli pneumatyka jest sprawna, to nasze Jaguary prowadzą się bardzo dobrze i są do tego komfortowe. Przechodzenie w luksusowej limuzynie na rajdowy gwint to jakaś abberacja, to tak samo jak zmuszanie delikatnej, ślicznej i kobiecej blondynki do fedrowania w kopalni :o Oczywiście można to zrobić, tylko po co? Jeżeli chcesz sztywnego, sportowego autka o podobnych lub lepszych osiągach, to kup sobie Jaga XK, albo jeszcze lepiej Maserati Grand Turismo, lub bardziej budżetowo Wieśwagena Golfa VR6 i będziesz miał wrażeń ohne ende, jak to mówią nasi nazistowscy sąsiedzi...
--- Koniec cytatu ---
I tak i nie ;)
Rozumiem punkt widzenia jednak nie kazdy gwint jest taki straszny, to ze jest twardo nie znaczy ze jest to taczka. Ja lubie "psuć" samochody - kup wielka cicha wygodna limuzyne - teraz mam juz tylko wielka limuzyne :D
Jednak nie uwazam zebym popelnil jakies swietokradztwo, fajnie sie jezdzi mi sie podoba, jakbym mial sie cofnac w czasie zrobilbym to jescze raz :P oczywiscie nie kazdy bedzie chcial pojsc ta droga :)
Pzdr!
a1410:
--- Cytat: nowyzielony w Lipiec 10, 2020, 17:19:44 pm ---Szukałem XJR ze względu na zawieszenie, ale niestety nie udało mi się znaleźć nic ciekawego dlatego kupiłem wolnossącego. Skoro już wiadomo, że lepiej wymienić całą pneumatykę, to teraz pytanie czy jest sens do XJ wkładać te od XJR? Jaka jest różnica w komforcie?
--- Koniec cytatu ---
Hmm...wydaje mi się, że amory pneumatyczne można programować na poziom sztywności, XJ jest zaprogramowany na mega komfort, a XJR jest trochę sztywniejszy, ale cały czas komfortowy, płynie po drodze podobnie do BMW E38 750i z zawieszeniem EDC ustawionym na komfort
Nawigacja
Idź do wersji pełnej