Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

350 4.2 v8 serwis skrzyni

(1/2) > >>

auto_san:
Dzień dobry, muszę przeprowadzić serwis skrzyni w swoim jaguarze xj 350 4.2 v8. Czy konwerter z linka będzie pasował do mojego auta? https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-hydrokinetyczne-konwerter-zf-6hp19-6hp26-9340921331?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Głupie pytanie ale mało jeżdżę moim jaguarem, tam jest skrzynia 5 czy 6 biegowa? Skrzynia trochę cieknie z pod dekla, gdzie mogę kupić uszczelki żeby to uszczelnić? Przeczytałem na forum że filtr oleju w skrzyni jest zintegrowany z miską olejową, gdzie mogę to kupić? Mam warsztat który robi forda, Jaguara biorą co jakiś czas ale warunek jest taki że oni nie będą szukać części, także te trudniej dostępne muszę załatwić osobiście.
Na forum przeczytałem jeszcze że skrzynia co jakiś czas wymaga strojenia. Jak wygląda taki zabieg? Znacie kogoś kto się tym może zająć na Podkarpaciu lub w promieniu 100 km od Rzeszowa?
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

Bulldose:
Czesc,

6 biegow, skrzynia jest ta sama co w BMkach z tamtych lat e60/e65, ZF 6HP26.

Graty do serwisu eksploatycjnego kupisz np w sklepie v12

Masz jakies objawy ze chcesz wymieniac konwerter i robic reset adapatcji skrzyni?

Pzdr

auto_san:
Cześć, dzięki za odpowiedź. Objawy mam takie że po mieście jeżdżę płynnie a na trasie w okolicy obrotów 1700-2000 obroty zaczynają falować i delikatnie szarpie autem. Tak samo gdy hamuje silnikiem, na przykład zwalniam płynnie przed rondem bez gazu, auto redukuje bieg i w chwili gdy powinno puścić sprzęgło żeby hamować czuje lekkie szarpanie.
A strojenie chciałbym zrobić z tego względu że w internecie przeczytałem że należy taki zabieg raz na jakiś czas wykonać. Dodatkowo mam wrażenie że przy wrzucaniu dwójki jest lekkie szarpnięcie a nie wiem czy tak powinno być. Nie mam za dużego doświadczenia z hydraulicznym automatem. Na co dzień jeżdżę Volvo które ma robota szarpiącego za patyk od zmiany biegów.  :-wstyd

Bulldose:
Szarpanie przy wrzuceniu 2ki to czesty objaw tych skrzyn, u mnie rzeczywiscie pomogl reset adaptacji. A co do szarpania przy hamowaniu silnikiem, to troche wrozenie z fusow, moze byc konwerter rzeczywiscie.

Proponuje oddac do kogos kto robi skrzynie biegow a nie "cale samochody", ta skrzynia jest popularna wiec nie powinno byc problemu. A reset adaptacji w Krakowie zrobisz bez problemu - w Rzeszowie nie wiem ;)

Pzdr

Adt81:
Witaj,

to niekoniecznie jest wina konwertera. W tych skrzyniach bardzo często problemy w ich działaniu są spowodowane zużytymi elementami mechatroniki, a to dlatego, że zwykle nikt tam nie zagląda przy wymianie oleju chociażby. Sam ZF zaleca wymianę elektrozaworów co 100tyś km i kasowanie adaptacji. Podczas wymiany oleju również często pomijane są wymiany elementów gumowych - mostek, tulejki czy chociażby tulejki wtyczki mechatroniki. Ja ostatnio robiłem sam "remont" płyty zaworowej i wyjąłem z niej jeszcze fabryczną płytę separacyjną (2002r. !!) więc obstawiam, że elektrozaworów, tłoczków itp. nikt też wcześniej nie ruszał. W płycie zaworowej jest sporo elementów mechanicznych, tłoczki, sprężynki, oringi itd.,a skrzynia jest sterowana ciśnieniem oleju i nie może tam być żadnych nieszczelności. Zapytaj w Rzeszowie w RS Servivce oni zajmują się skrzyniami, diagnostyką, remontami itd. - po lewej stronie jak się jedzie z Rzeszowa na Głogów Małopolski za stacją paliw. To szarpanie to jest bardzo częsty objaw w tych skrzyniach i zwykle jest spowodowane problemami z ciśnieniem oleju.   

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej