Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Fachowiec, Elektryk od X-Type - poszukiwany. Trójmiasto
sobrus:
Acha, dobrze wiedzieć. :-super W Roverze były dwa.
szpadel68:
--- Cytat: voitec w Czerwiec 05, 2020, 23:28:11 pm ---Tam nie ma rocket science - Wiązka wentylatorów to dwa plusy, minus, wiatraki i jeden przewód idący z ECU.
Na tym przewodzie jest sterowanie PWM - zapewne im większe wypełnienie, tym wyższa oczekiwana prędkość wiatraków. Zapewne też, po odłączeniu tego jednego przewodu, wiatraki nie mają prawa się kręcić. Jeśli się kręcą to świadczy to o uszkodzeniu modułu, który nim steruje.
--- Koniec cytatu ---
Laickie pytanie, czy ów moduł można obmierzyć w jakiś sposób i stwierdzić jego uszkodzenie lub nie, oprócz rzecz jasna testu z przewodem?
Pzdr.
P.S. Z czystej elektroniki wynikło by że tak ale to wiadomo...
voitec:
Wedle mojej wiedzy, to PWM na wejściu, PWM na wyjściu. Podajesz odpowiedni sygnał na wejście, i mierzysz skuteczne napięcie na wyjściu i gotowe. Oczywiście najlepiej też wykonać test pod obciążeniem czyli na samych wiatrakach.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej