Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Fachowiec, Elektryk od X-Type - poszukiwany. Trójmiasto

<< < (2/2)

sobrus:
Acha, dobrze wiedzieć.  :-super W Roverze były dwa.

szpadel68:

--- Cytat: voitec w Czerwiec 05, 2020, 23:28:11 pm ---Tam nie ma rocket science - Wiązka wentylatorów to dwa plusy, minus, wiatraki i jeden przewód idący z ECU.
Na tym przewodzie jest sterowanie PWM - zapewne im większe wypełnienie, tym wyższa oczekiwana prędkość wiatraków. Zapewne też, po odłączeniu tego jednego przewodu, wiatraki nie mają prawa się kręcić. Jeśli się kręcą to świadczy to o uszkodzeniu modułu, który nim steruje.

--- Koniec cytatu ---

Laickie pytanie, czy ów moduł można obmierzyć w jakiś sposób i stwierdzić jego uszkodzenie lub nie, oprócz rzecz jasna testu z przewodem?

Pzdr.

P.S. Z czystej elektroniki wynikło by że tak ale to wiadomo...

voitec:
Wedle mojej wiedzy, to PWM na wejściu, PWM na wyjściu. Podajesz odpowiedni sygnał na wejście, i mierzysz skuteczne napięcie na wyjściu i gotowe. Oczywiście najlepiej też wykonać test pod obciążeniem czyli na samych wiatrakach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej