Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
XJR6 1995 połączone układy: chłodniczy i wspomagania, pomocy
Natalia:
Drodzy Forumowicze,
jest kłopot, jest zagadka.
Dwa lub trzy dni temu mój tata dolał odrobinę "premium" płynu do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (K2 Turbo Kuler; ja używałam jakiegoś orlenowskiego odpowiednika). Odpalałam samochód, jeździłam, raczej po mieście, małe odległości.
Dzisiaj, po odpaleniu samochodu, przejechaniu 2km i wykonaniu kilku manewrów na parkingu, wspomaganie siadło prawie do zera, a ze zbiornika z płynem do wspomagania wylał się górą spieniony płyn w kolorze gumy balonowej. Piękne widowisko.
Płynu ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy ubyło sporo (brak widocznego wycieku, sucho), a ten, który w nim pozostał, stał się mleczno-różowo-mętny. Wygląda na to, że te dwa układy jakoś się połączyły. Pomocy, co z tym zrobić? Będę wdzięczna za sugestie.
pozdrawiam,
Natalia :)
msiwow:
Raczej tata nie zepsuł auta dolewając plynu k2, płyn to płyn. Sprawdź poziom oleju w silniku, czy to czasem nie on dostał się do płynu.
KrzysiekEg:
Spokojnie, jest miejsce, gdzie łączą się te dwa układy.
To chłodnica.
Po lewej stronie silnika, poniżej zbiorniczka płynu wspomagania, idą od chłodnicy dwa przewody. Jeden idzie od zbiorniczka, drugi bezpośrednio od pompy lub maglownicy, nie pamiętam dokładnie. Najwyraźniej chłodnica przerdzewiała i wymieszała płyny. Nie ma chłodzenia silnika i wspomagania kierownicy.
Natalia:
Bardzo Wam dziękuję. Olej jest w porządku.
Chłodnica zatem, jest możliwość jej naprawy czy nie bawić się w to i kupić nową?
KrzysiekEg:
To zależy od uszkodzenia i ceny. Jeśli masz na myśli nową "używaną", to też już może być w podobnym stanie. A czy trafisz nową w sklepie, albo zamiennik. Serwis to raczej odpada, cena z kosmosu.
MNA4190AA tego szukaj, lub stary numer CCC6167.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej