Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
DREWNO W XJ40
wtom:
Robiłem. Nie będzie pękać, jak zastosujesz odpowiedni klej i lakier
Yoohas:
Ale lakierujesz cały element, a nie fornir, który później wklejasz :o
Jeśli jest mocno zniszczony - zrywasz całość, następnie naklejasz nowe drewno i dopiero wtedy gruntowanie i lakierowanie.
Te lakiery generalnie są mało elastyczne. Dzięki temu można uzyskać wysoki połysk. Przecież fabryczne również pękały przy nawet niewielkich zgięciach profilu.
jarek-jerryjag:
Jak jeszcze pracowałem w serwisie to duzo drewnianych elementów pękało . Jaguar w USA kazał odsyłać elementy do firmy :
https://www.maderaconcepts.com/NewSite/VehiclePages/Jaguar_vehicles.html#Jaguar_XJS
Czasami brakowało forniru i oni tak reperowali ze nie było można poznać . Co najciekawsze to oni nie kazali przysyłać całego kompletu tylko jedną cześć zniszczona . Nie wiem jak oni to robili bo fornir i kolor był idealny .
Parę razy ich odwiedzałem i co zauważyłem ze maja duża lakiernie ale tez gość pokazywał mnie maszyny do polerowania . w kołach do polerowana szerokich na około 30 cm mieli wsadzone małe metalowe tarcze aby cześć polerowana nie była przegrzewana .
Co do lakierów nie chcieli zdradzić co i jak mieszają .
Kupiłem parę kompletów drzewa do mojego xj6 ser1 jak i do xj-sc . Niestety po latach tez pękają .
jak napisałem w poprzednim poście ten lakier co teraz ja używam jest bardzo dobry . Jak na razie to stosuje do kierownic i jestem bardzo zadowolony .
emka:
I w dalszym ciągu nie wiem jakiego, konkretnego lakieru w Polsce można z powodzeniem użyć do renowacji. Może ktoś podpowie.
wtom:
Użyj jachtowego. Ja dałem akrylowy i też jest ok.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej