Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
DREWNO W XJ40
			wtom:
			
			Robiłem. Nie będzie pękać, jak zastosujesz odpowiedni klej i lakier
		
			Yoohas:
			
			Ale lakierujesz cały element, a nie fornir, który później wklejasz  :o
Jeśli jest mocno zniszczony - zrywasz całość, następnie naklejasz nowe drewno i dopiero wtedy gruntowanie i lakierowanie.
Te lakiery generalnie są mało elastyczne. Dzięki temu można uzyskać wysoki połysk. Przecież fabryczne również pękały przy nawet niewielkich zgięciach profilu.
		
			jarek-jerryjag:
			
			 Jak jeszcze pracowałem w serwisie to duzo drewnianych elementów pękało  . Jaguar w USA kazał odsyłać elementy do firmy :
https://www.maderaconcepts.com/NewSite/VehiclePages/Jaguar_vehicles.html#Jaguar_XJS
Czasami brakowało forniru i oni tak reperowali ze nie było można poznać . Co najciekawsze to oni  nie kazali przysyłać całego kompletu tylko jedną  cześć zniszczona . Nie wiem jak oni to robili bo fornir i kolor był idealny .
 Parę razy ich odwiedzałem i  co zauważyłem ze maja duża lakiernie ale tez gość pokazywał mnie maszyny do polerowania . w kołach do polerowana szerokich na około 30 cm mieli wsadzone małe metalowe tarcze aby cześć polerowana nie była przegrzewana . 
 Co do lakierów nie chcieli zdradzić co i jak mieszają . 
 Kupiłem parę kompletów drzewa  do mojego xj6 ser1  jak i do xj-sc . Niestety po latach tez pękają .
 jak napisałem w poprzednim poście  ten lakier co teraz ja używam jest bardzo dobry . Jak na razie to stosuje do  kierownic i jestem bardzo zadowolony .
 
		
			emka:
			
			I w dalszym ciągu nie wiem jakiego, konkretnego lakieru w Polsce można z powodzeniem użyć do renowacji. Może ktoś podpowie.
		
			wtom:
			
			Użyj jachtowego. Ja dałem akrylowy i też jest ok.
		
Nawigacja
Idź do wersji pełnej