Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Cewka zapłonowa XJ6 seria III 4,2

<< < (7/11) > >>

jarek-jerryjag:

--- Cytat: KRISS w Czerwiec 14, 2009, 11:11:12 am ---dobra a pytanie
lucas czy ducellier?

--- Koniec cytatu ---
orginalna byla robiona we Francji na zamówienie uniparts-lucas.
 mam pierwszą naklejkę Jaguar a pod nią jest uniparts cewka jest koloru czarnego .
 są w sprzedaży cewki Lucas sport koloru srebrnego z nalepką czerwoną stosowane do wczesniejszych modeli Jaguara z mechanicznym przerywaczem(tej nie mam pod ręka tak ze ciężko mnie ja przetestowac.)(dalej szukam informacji na temat opornika zewnętrznego)

EMIL:
Dear Sir

We can supply the coil, but is a upgraded item not standard it will fit the same but will run cooler and give a better spark the price is &pound;42.35 +vat our part Number PC6072

yours Peter

----- Original Message ----- From: <e.@btinternet.com>
To: <hazel@pcrago.fsnet.co.uk>
Sent: Friday, June 12, 2009 11:44 PM
Subject: Website Question/Comment

To jest odpowiedz na mejla kturego wyslalem.


P.szczesniak:
Emil,a możesz mi to przetłumaczyć.Chociaż mniej więcej.
jarek-jerryjag dziękuję za zainteresowanie i próbę zgłębienia tematu na temat opornika zewnętrznego,bo powiem szczerze,że myslałem,iż nikt niema odwagi podjąć tematu w kwestii danych technicznych dotycżących cewki i napięcia jakie powinno z niej wychodzić jak również czemu służy opornik zewnętrzny.

KRISS:
@Jarek
Generalnie zależy czy zapłon jest balansowany czy nie. Są dwa rodzaje cewek Lucasa. Do balansowanego i nie balansowanego zapłonu. + 2 rodzaje sportowych cewek :)
Pytanie który zapłon wchodzi w grę tutaj. Generalnie ciekawy problem, ale podejrzewam, że do rozwiązania tylko metodą prób i błędów.
Zapłon balansowany można "odbalansować" -  [ balance resistor = czasami łatwiej niektóre rzeczy brzmią po angielsku ;D ]
zaznaczam jednak, że to są dywagacje akademickie, nie robiłem tego u siebie.
@EMIL - Nie wiem kto jest twoim dostawcą części, ale cena wbija w fotel :)
@P.szczesniak - z tego co się przyjrzałem tematowi - zależy jaki masz zapłon, a raczej co chcesz uzyskać. 40kv - taki output (wg lucasa) dają ich cewki sportowe :)
DOPISUJE W SKRÓCIE TEORIA BRZMI TAK:
- cewka nie balansowana - daję CI iskrę 12V na wyjściu, przyjmując jednocześnie 12v na wejściu
- cewka balansowana - zaprojektowana jest tak, aby dawać 12V ( czyli max ) na wyjściu ale wzbudzana jest mniejszym napięciem - do 8-9V. Totalnego maxa dostaje w momencie zapłonu( wejście ). Mniej się grzeje, mniej zużywa itp itd.

KRISS:

--- Cytat: EMIL w Czerwiec 14, 2009, 20:24:13 pm ---Dear Sir

We can supply the coil, but is a upgraded item not standard it will fit the same but will run cooler and give a better spark the price is &pound;42.35 +vat our part Number PC6072

yours Peter


--- Koniec cytatu ---
Drogi Panie
Możemy dostarczyć cewkę, lecz będzie ona upgradowana, a nie standardowa. Będzie pasować tak samo, jednak mniej się grzać ( lub pracować  fajniej zależy od interpretacji słowa cool ;D ) i dawać lepszą iskrę. Cena 42.35 + vat ( w tej chwili Vat w UK 15% - z tego co pamiętam )

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej