Autor Wątek: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon  (Przeczytany 1253 razy)

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« dnia: Styczeń 21, 2020, 09:41:27 am »
Witam szanownych kolegów i koleżanki.
Jak w temacie mam problem z nieudanym zapłonem, świece nowe cewki też a problem nadal pozostał
najwiecej podczas cyklu jazdy pokazuje na cylindrze 2 ora 8
I jak kolega za mną jechał zauważył niebieski dym z lewego wydechu (od strony kierowcy)
Nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną :/
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pozdrawiam

P0175   Za duża wartość opałowa w układzie (Pas 2)
Stan silnika podczas wystąpienia usterek
O-04-0 Szacowane naładowanie 22,0 %
O-05-0 Temperatura płynu chłodzącego 90 °C
O-06-0 Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 3,1 %
O-07-0 Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1 -18,8 %
O-08-0 Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 2 2,3 %
O-09-0 Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 2 -20,3 %
O-0A-0 Ciśnienie paliwa 3,21 bar
O-0B-0 Ciśnienie kolektora dolotowego 0,45 bar
O-0C-0 Prędkość obrotowa silnika 645,50 obr/min
O-0D-0 Prędkość pojazdu 0 km/h
O-0E-0 Włącz zapłon 6,5 °
O-0F-0 Temperatura powietrza dolotowego 49 °C
O-10-0 Przepływ powietrza dolotowego 5,96 g/s
O-11-0 Położenie bezwzględne przepustnicy 14,5 %
O-12-0 Stan wtórnego obwodu dolotowego Atmosfera/wył.
O-1F-0 Czas miniony od uruchomienia silnika 426 sekundy
O-2C-0 Polecenie EGR 0,0 %
O-2D-0 Błąd polecenia EGR 0,0 %
O-2E-0 Polecenie oczyszczania pary 0,0 %
O-2F-0 Poziom paliwa 29,8 %
O-33-0 Ciśnienie barometryczne 1,03 bar
O-42-0 Napięcie modułu kontroli 14,550 V
O-43-0 Bezwzględne naładowanie silnika 22,4 %
O-44-0 Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza 0,959
O-45-0 Położenie względne przepustnicy 3,1 %
O-46-0 Temperatura powietrza otoczenia 5 °C
O-47-0 Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B 31,8 %
O-49-0 Położenie pedału gazu D 13,3 %
O-4A-0 Położenie pedału gazu E 31,8 %
O-4C-0 Polecenie siłownika przepustnicy gazu 22,0 %
Nie potwierdzone kody

1   P0175   Za duża wartość opałowa w układzie (Pas 2)
2   P0172   Za duża wartość opałowa w układzie (Pas 1)
Stałe kody

1   P0000   Brak kodu błędu
Czujnik tlenu

o2s_cfg_33h.png
1: Droga 1 Czujnik 1

PID   Opis   Wartość   Min   Maks   Jednostki   Wynik
T-82   Określony producent   9728   0   32767      Tak
T-83   Określony producent   0   0   32767      Tak
2: Droga 1 Czujnik 2

PID   Opis   Wartość   Min   Maks   Jednostki   Wynik
T-86   Określony producent   0   0   0      Tak
3: Droga 2 Czujnik 1

PID   Opis   Wartość   Min   Maks   Jednostki   Wynik
T-82   Określony producent   7680   0   32767      Tak
T-83   Określony producent   0   0   32767      Tak
4: Droga 2 Czujnik 2

PID   Opis   Wartość   Min   Maks   Jednostki   Wynik
T-86   Określony producent   0   0   0      Tak
Wyniki monitorowanych systemów

OBDMID   TID   Opis   Wartość   Min   Maks   Jednostki   Wynik
O-01      Czujnik gazu spalinowego – droga 1 czujnik 1               
→   82   Określony producent   9728   0   32767      Tak
→   83   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-02      Czujnik gazu spalinowego – droga 1 czujnik 2               
→   86   Określony producent   0   0   0      Tak
O-05      Czujnik gazu spalinowego – droga 2 czujnik 1               
→   82   Określony producent   7680   0   32767      Tak
→   83   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-06      Czujnik gazu spalinowego – droga 2 czujnik 2               
→   86   Określony producent   0   0   0      Tak
O-21      Katalizator droga 1               
→   88   Określony producent   0   0   0      Tak
O-22      Katalizator droga 2               
→   88   Określony producent   0   0   0      Tak
O-31      EGR droga 1               
→   89   Określony producent   0   0   0      Tak
→   8A   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-3D      Przepływ oczyszczania               
→   8E   Określony producent   0   0   32767      Tak
→   8F   Określony producent   22272   0   32767      Tak
O-41      Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 1 czujnik 1               
→   90   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-42      Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 1 czujnik 2               
→   91   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-45      Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 2 czujnik 1               
→   90   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-46      Czujnik rozgrzanego gazu spalinowego – droga 2 czujnik 2               
→   91   Określony producent   0   0   32767      Tak
O-81      System paliwowy droga 1               
→   92   Określony producent   32768   0   32767      Nie
O-82      System paliwowy droga 2               
→   92   Określony producent   32768   0   32767      Nie
O-A2      Dane nieudanego zapłonu cylinder 1               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   1   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   5   0   65535   Występowania   Tak
O-A3      Dane nieudanego zapłonu cylinder 2               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   7   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   51   0   65535   Występowania   Tak
O-A4      Dane nieudanego zapłonu cylinder 3               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   1   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   8   0   65535   Występowania   Tak
O-A5      Dane nieudanego zapłonu cylinder 4               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   2   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   16   0   65535   Występowania   Tak
O-A6      Dane nieudanego zapłonu cylinder 5               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   1   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   5   0   65535   Występowania   Tak
O-A7      Dane nieudanego zapłonu cylinder 6               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   1   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   5   0   65535   Występowania   Tak
O-A8      Dane nieudanego zapłonu cylinder 7               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   1   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   5   0   65535   Występowania   Tak
O-A9      Dane nieudanego zapłonu cylinder 8               
→   0B   Nieudany zapłon w ciągu 10 ostatnich cykli jazdy   5   0   65535   Występowania   Tak
→   0C   Nieudany zapłon w ciągu ostatniego/bieżącego cyklu jazdy   31   0   65535   Występowania   Tak
Komputer 2: ECU Transmission Shift Selector: 0x73A

Ogólny stan

MIL_OBD_OFF.png   Stan licznika Wyłączony
0 Potwierdzone kody
1 Nie potwierdzone kody


Potwierdzone kody

1   P0000   Brak kodu błędu
Nie potwierdzone kody

1   U0415-92   Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterującego przeciwdziałaniem blokowaniu się układu hamulcowego
Stan kodu usterki :
Nie powiódł się test od ostatniego usunięcia
Awaria :
Nieprawidłowy wynik/działanie
Stałe kody

1   P0000   Brak kodu błędu
Komentarze


Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2020, 14:53:49 pm »
Sprawdz Przeplywomierz / sonde lambda przed katalizatorem / czy wtrysk nie leje.  mozna sprobowac zamienic miedzy bankami czy blad sie przeniesie.

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2020, 20:06:34 pm »
Dzięki za odpowiedź ale niestety moje umiejętności kończą się na cewkach  :-trudno
Spróbuje jeszcze jutro zamienić przepływomierze powietrza stronami i to już chyba tyle z tego
co sam umiem zrobić :(

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2020, 21:00:02 pm »
Na początek sprawdzić ciśnienie sprężania nawet tylko na tych cylindrach które walą błędem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2020, 23:39:39 pm »
Ja bym sprawdził stan cewek zwłaszcza gumowego połączenia na dole oraz przejrzał wtyczki oraz przewody zasilające cewki. Instalacje wtrysków też nie zawadzi ,oraz ich oporność chodź tu nie będzie jednoznacznej odp. Ja miałem padnięty wtrysk. Wywalanie błędu zapłony ,ograniczenie wydajności. Oporność ok ale mechanicznie skorodował . Skupiłbym się na wiązkach.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2020, 23:42:29 pm »
Niepokoi mnie temp na dolocie . Chyba że badanie było na gorącym i zatrzymanym silniku i kolektor zagrzał się od silnika. Bo jeśli normalnie komputer takie info dostaje to może wariować.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline jacentyhh

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Xf 4.2 supercharged
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2020, 17:33:35 pm »
No tak było na gorącym silniku po zatrzymaniu był odczyt.
A mam prawdopodobnie zepsuty zawór klimatyzacji jeszcze bo wali tylko ciepłym powietrzem i parują szyby :-cry
A takie pytanie jeszcze czy akumulator słaby może mieć wpływ na nieudany zapłon ?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar XF 4.2 Kompresor nieudany zapłon
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2020, 10:07:39 am »
W kocie niepewny akumulator odpowiada za masę nieistniejących błedów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2020, 13:57:09 pm wysłana przez MicGin »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.