Autor Wątek: C1288 - DSC System Fault  (Przeczytany 3179 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 20, 2019, 14:06:49 pm »
A punkty masowe sprawdziłeś? Niektóre są blisko progów, więc mogły podrdzewieć razem z nimi.
Ile w sumie tych punktów masowych jest? Trzeba zrzucać nadkole? Akurat progi robiłem 1,5 roku temu. Ale z drugiej strony jak sięgam pamięcią wstecz to problem pojawił się mniej więcj w czasie gdy wymieniano mi prawy błotnik... Może lakiernik cos przy montażu schrzanił ...
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline najkon

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Kocham to forum
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 20, 2019, 15:01:49 pm »
Mam bardzo podobny problem i okazało się na warsztacie, że to wina przegubu przeniesienia napędu tył (w moim przypadku lewy) na nim jest taka metalowa opaska z dziurkami (patrz zdjęcie), która po prostu tak zardzewiała, że jej praktycznie nie ma a na tym opiera się czujnik ABS-u.

W moim przypadku wymieniam całą półoś (koszt. 200-300 zł) na zamiennik firmy BRV i spokój :)
X-Type 3.0 v6 AWD High manual + LPG KME

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 20, 2019, 15:30:15 pm »
Koronka ABS-u nie ma tu nic do rzeczy. Błędy czujnika ABS maja inne oznaczenie, a także objawy. Impulsy z koła zliczane są prawidłowo, tak samo jak pokazywana prędkość, bo czujnik razem z koronką także odpowiadają za pomiar prędkości w X-Type. Już przerabiałem ten temat  :-gwizd
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2019, 16:53:04 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline najkon

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Kocham to forum
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 20, 2019, 19:30:45 pm »
Ooo.. really?
Hm.. mam taki przypadek, że piszczało mi tylne koło. Sądziłem że to łożysko, a okazało się że kawałki metalu ocierały (o coś) i stąd pisk.

W warsztacie wyczyścili mi sprężonym powietrzem i szczotką tą że "koronkę" (ta metalowa opaska) i automatycznie przestało piszczeć, ale wyskoczył błąd ABS-u (nie pochwalili się kodem błędu), ale takie informacje dostałem od nich.
A warsztat z certyfikatem w naprawie/obsłudze/etc dla marki Jaguar - w żadnym innym warsztacie nie stoi tam tyle Jaguarów różnej maści - młodszych i starszych ;)

Robią mnie w ch*ja? - za przeproszeniem.
Można to jakoś samemu zweryfikować?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2019, 23:21:57 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 v6 AWD High manual + LPG KME

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 21, 2019, 01:33:07 am »
Te koronki po prostu rdzewieją i się rozsypują na kawałki... Dlatego Ci zapaliła się kontrolka ABS, tyle że komp zwrócił Ci inny błąd (C1165 lub C1175). Mój przypadek jest zupełnie inny.

BTW: Musi to być naprawdę dobry serwis, jeśli zamiast samej koronki wymienili całą półoś :P
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 21, 2019, 09:35:20 am »
A punkty masowe sprawdziłeś? Niektóre są blisko progów, więc mogły podrdzewieć razem z nimi.
Ile w sumie tych punktów masowych jest? Trzeba zrzucać nadkole? Akurat progi robiłem 1,5 roku temu. Ale z drugiej strony jak sięgam pamięcią wstecz to problem pojawił się mniej więcj w czasie gdy wymieniano mi prawy błotnik... Może lakiernik cos przy montażu schrzanił ...

Wszystkie punkty masowe są wypisane w electrical guide na stronie 20 (w wersji dokumentu dla modelu 2002). W progach blisko słupków przednich są trzy punkty. Jeden po stronie kierowcy punkt G15 oraz po stronie pasażera punkty G5 i G4.

Jednak ze schematu (5.1) wynika, że za system ABS odpowiedzialne są punkty masowe G14 i G18. Jeden jest przy lampie po stronie pasażera (a więc blisko pompy) a drugi za skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Więc te bym sprawdził w pierwszej kolejności.

Natomiast przełącznik komputera pokładowego jest podłaczony bezpośrednio pod punkt masowy G36, który znajduje się gdzieś na ścianie grodziowej po stronie pasażera.

« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2019, 09:43:16 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 22, 2019, 16:16:53 pm »
Poleciałem ze wszystkimi masami, G14, G18, G36 także z G37 w grodzi, który odpowiada za drugą stronę auta i wszystkimi innymi, które mi się napatoczyły. ABS dalej się świeci, więc czeka mnie pewnie wymiana sterownika, choć na wszelki wypadek podepnę go pod Delphi i spróbuję skasować ponownie błędy. Skoro jest plug & play to wymiana zajmie mi 10 minut. Problem tylko taki, że mam taką samą pompę jak Ty Sobrus czyli 1X43-2C405-BD a tego mało gdzie idzie dostać... Co do Trip Computera - pojeżdzę i zobaczę czy coś to dało...
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2019, 16:28:51 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 22, 2019, 20:50:34 pm »
Trip Computer także bez zmian...
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 22, 2019, 20:53:29 pm »
1X43-2C405-BD

O kura. To dziadostwo jest niemal nieosiągalne :(
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 24, 2019, 13:17:24 pm »
Pozostanie opcja regeneracji za 500-600zł.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2019, 10:23:20 am »
Błąd za cholerę nie chce zniknąć. Cały czas wywala usterkę w obwodzie. Czujnik ESP wymieniałem, czujniki hamulca w pedale, sprawdzone punkty masowe. Używek nie ma a regenerować nikt nie chce. Pierwsze co to każą wymieniać czujnik ESP, który już wymieniłem. Czujniki od 2.5 i 3.0 są takie same? Gdzieś słyszałem, że należy im zakresy poustawiać. Można go jakoś sprawdzić, bo może zamiennik też jest walnięty?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.