Jeśli miałbym kupować X'a to tylko po 2007r.
Raczej 2.2D, najlepiej 155PS (bez DPF) w manualu.
- Pompy nie opiłkują (wszystkie są 6S7Q-xxxxx-xx, cyli nowy rodzaj bieżni łożyska)
- Wtryskiwacze 701z spokojnie wytrzymują 400kkm przebiegu o ile nie leje się wątpliwej jakości paliwa (mój 2.0D z pompą 6S7Q-xxxxx-xx miał oryg. ukł. wtryskowy przy 635kkm i nie sprawiał problemów)
- Skrzynia 6 biegowa.
Minus:
- FWD, choć szczerze powiedziawszy nie brakowało mi AWD w tym aucie, a jestem wychowany na RWD.
- Kłopotliwy EGR, niestety sterowany elektronicznie. Są zamienniki, ostatnio nawet niezłe.
- Drogi filtr paliwa (tylko DELPHI niestety, inne mają większe "oczka" w materiale filtrującym).
2.1 V6 nie ma sensu, ani w ekonomii, ani w jakimkolwiek innym wymiarze. Niby moc porównywalna jak diesel, ale czegoś brakuje.
2.5 i 3.0 spalanie porównywalne, jeździłem i takim i takim i nie było jakiejś strasznej różnicy w spalaniu. Ja jeździłem tylko na Pb, bo no te silniki nie zostały stworzone (przez konstruktorów) do pracy z LPG. Może jak ktoś dobierze z głową instalację, to będzie OK, ale mnie np. wkur...łoby to, że musiałbym tankować co 250-350km, a różnica w koszcie przelotu z prędkością ~140km/h 3.0 na PB a LPG... no spora.