Autor Wątek: skrzynia manual i reduktor X-type 2.5  (Przeczytany 1090 razy)

Offline motorcycleman

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
skrzynia manual i reduktor X-type 2.5
« dnia: Listopad 26, 2019, 09:50:18 am »
Witam

Jakiś miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem x-type. Zrobiłem ze 300 km, oddałem do warsztatu, aby wyeliminować niedogodności (m. in. stuk po depnięciu na gaz po zmianie biegu).
Mechanik dobrał się do skrzyni, aby sprawdzić stan poduszki i przekazał mi nieciekawe wieści.
Pęknięta obudowa zarówno skrzyni jak i reduktora, a druciarze załatwili to upychając gdzie się da szmaty wchłaniające olej  :-R

Cóż - trzeba zrobić to po ludzku, stoję więc przed zakupem skrzyni i reduktora. Zauważyłem tylko, że skrzynie występują w dwóch odmianach:
1. 1X4R 7002 AE
2. 1X4R 7002 AD

Z tego co widzę, różnią się obecnością jakiegoś czujnika przy wejściu reduktora. Pytanie - czy oba modele będą pasowały do rocznika 2004. Drugie - z tego co zauważyłem reduktor do automatu i manuala jest taki sam - prawda to, czy tylko mi się wydaje?

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: skrzynia manual i reduktor X-type 2.5
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2019, 23:03:45 pm »
Ja bym tych druciarzy powystrzelał. Chyba najbardziej chamska zagrywka o jakiej słyszałem.
Wg mnie skrzynie kątowe w automatach i manualach są takie same - sam kilka dni temu zainstalowałem do swojego automatu skrzynie kątową z manuala i wszystko było plug and play. Samochody poliftingu w 2004 roku maja nieco inne skrzynie kątowe - brakuje w nich sprzęgła wiskotycznego.
Co do skrzyni to podejrzewam mało istotną różnicę miedzy nimi.
Gdybyś chciał pobawić się w remont swojej skrzyni kątowej to teoretycznie mam całą obudowę.
Pzdr.

Offline motorcycleman

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: skrzynia manual i reduktor X-type 2.5
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2019, 10:33:16 am »
Dzięki za odpowiedź. Reduktor (tzn. skrzynię kątową) zamówiłem, jak i skrzynię biegów (znalazłem części ze swojego rocznika, więc trzymam kciuki za kompatybilność). Ta "fachowo uszczelniona" nie chodziła źle, oprócz delikatnego stuknięcia nie dawała żadnych złych objawów (kątowa też), więc z dwóch kompletów da się złożyć jeden.

Druciarze - przy próbie rozmowy o negocjację ceny: "idź Pan do sądu". Bujać to mi się nie chce - więcej czasu i nerwów niż to warte, a jako, że silnik i blachy zdrowiutkie - cóż - jak doinwestuję, tak będę miał.