Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Zablokowana kolumna kierownicy-
robarco:
Witam
Czy ktoś pomoże w rozwiązaniu problemu.
Niestety w moim kocie.
Nowy akumulator , wszystko było OK po wymianie i po 3 dniowym postoju pojawił się komunikat o zablokowanej kolumnie.
Po kilku razach zamknięcia i otwarcia zaskoczyło. Odblokowało kierownicę i odpalił.
Przejechałem parę km i po 20min postoju problem tan sam.
Nic nie dało zamykanie otwieranie itp.
Z buta do domu. Przyjechałem laweta po auto wsiadam , przycisk start i auto odpaliło.
Wskaźnik akumulatora 12.4V i po odpaleniu 14.9V
Dotarłem do domu
Akumulator 12.5V po 2godz postoju , niestety problem wrócił.
Teraz pokazuje zablokowana kolumne pomimo że nie jest zablokowana. Można kręcic kierownicą.
Jak rozwiązać ten dylemat ??
Zmiany akumulatora nie pomogły, bezpieczniki OK, nie widać żadnych uszkodzeń kabli itp.
Bateria w kluczu też wymieniona.
Wszelkia pomoc mile widziana.
robarco:
Wymienione oba akumulatory,
Po otwarciu pilotem słychać było chyba solenoid w blokadzie. Odpalił normalnie.
20 min popracował i odpalał normalnie, za każdym razem.
postój 2 godz i znowu to samo. Teraz nic nie pomaga.
Czy naprawde nikt nic nie wie jak się zabrać do tego problemu ??
robarco:
Nowy zamek podpiety i nic nie pomogło. Komunikat o zablokowanej kolumnie nadal na ekranie.
Może jest jakaś opcja odblokowania programowo i dezaktywacji blokady.
Czy naprawde nikt nic nie wie ?? Jak się z tym uporać.
milet:
Poszukaj na angielskich forach, np.:
https://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=107059
Próbowałeś dokować kluczyk?
robarco:
Wszystkie boxy z bezpiecznikami przedmuchane.
Styki czyszczone (SuperContact) w spreju.
Większość kostek połączeniowych również
Klucz sprawdzony-baterja nowa.
Testowany w aucie, poza, w doku. (Niestety mam tylko jeden )
Akumulatory 2 nowe naładowane (regularnie podłączam do ładowania , przez te wszystkie kombinacje ))
Zamek kolumny nowy wymieniony.
Stary się nie otwierał ani nie zamykał.
Nowy jest w pozycji zamkniętej więc kierownica zablokowana.
Brak sygnału odblokowania.
Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są OK
Niestety wizyta w salonie i serwisie Jaguara skończy sie pewnie kosztami więcej jak połowa wartości auta
zatem, pozostaje mi jedynie własne próby znalezienia usterki.
Nie wymagam od nikogo darmowej porady czy pomocy jeśli ktoś może pomudz to się na pewno dogadamy.
niestety tylko okolice Londynu
Jeśłi chodzi o forum UK już sprawdziłem prawie wszystkie sugestie.
Akumulator, kluczyk, boxy, kable,
Auto wybebeszyłem prawie całe. I nadal nic.
Kupiłem soft z kablem zobaczymy co powie.
Jutro zadziałam i zobaczymy.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej