Fakt! To Duda
..ale z homologowanymi kolorami to się nie zgodzę. Widzę auta nówki z bardzo jasną niebieską barwą na oko 6-7000K a w przepisach znaleźć nic nie mogę na temat maksymalnej jasności względem Kalvina - jedynie wymaga się, aby generowany przez nie strumień światła miał barwę białą lub żółtą selektywną, a więc jasnożółtą.
Natomiast co do legalności LED-ów to jest to legalne, muszą tylko spełniać homologacje znakami "E" oraz "RL"wymogi tj.
- intensywność światła od 400 do 1200 kandeli ( cd )
- minimalna powierzchnia świecenia to 20 cm2
- automatycznie włączanie świateł DRL wraz z rozruchem pojazdu
- automatyczne wyłączanie świateł DRL w momencie włączenia świateł postojowych, mijania lub drogowych, przy czym:
- wyłączenie nie może nastąpić w przypadku krótkotrwałego użycia świateł drogowych ( "mryganie długimi" )
- symetrycznie względem osi pojazdu;
- na równej wysokości;
- w odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm;
- odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm;
- lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego.
....ale zamiana halogenów na takie ledowe do jazdy dziennej jest już nie legalne!