Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Mechaniczny powrót paliwa X-type 3.0

(1/2) > >>

Alll:
Cześć od niedawna jestem posiadaczem x-typa 3.0 2002r i mam problemy z lpg i benzyną ;) standardowo błąd ciśnienia i rozwalające się mapy co powoduję że na benzynie zaczyna kiepsko jeździć. Po przeczytaniu chyba wszystkich wątkow związanych z tym tematem jestem pewny że problem leży w emulacji paliwa. Ja mam zamontowany emulator AC i wiem że tylko w 2001r miał on prawo działać, są super emulatory AEB, Torpedo itd. które podobno działają ale z tego co wyczytalem to działa również powrót paliwa i w związku z tym że taki powrót do mnie bardziej przemawia, postanowiłem go zamontować. Jak będę wszystko montował to może wyjdzie z tego temat typu tutorial ale mam kilka pytań do osób które taki posiadają lub już montowali, mam nadzieję że pomożecie.
Potrzebne nam będzie:
1.Czytnik OBD
2.Elektrozawór paliwowy, Valtek lub Lovato.
3.Dysza która zweży nam przepływ paliwa a za pomocą jej średnicy od 0.8mm do 1mm ustawimy identyczne ciśnienie paliwa gdy silnik pracuję na lpg. 
4.Wąż paliwowy.

A teraz w skrócie plan wykonania:
Na samym początku usuwamy emulator, kasujemy adaptację pompy poprzez odłączenie klemy od aku. i możemy również skasować błedy obd. Ja posiadam chiński czytnik obd który niestety nie pokazuję korekt silnika ale odczytuję błedy i ciśnienie paliwa. Po tym zabiegu jeździmy na samej benzynie żeby wszystko wróciło do normy.
Sprawdzamy jakie mamy wartosci ciśnienia na biegu jałowym.
Następnie naszym wężem paliwa podpinamy się pod wejscię diagnostyczne listwy paliwowej, odkręcając wcześniej "wentylek".
Montujemy elektrozawór i dysze obok zbiornika płynu wspomagania.
Wąż pod autem ciagniemy do zbiornika paliwa.
Zaczynamy od ustawienia ciśnienia na biegu jałowym, jak coś nie tak to zmieniamy dyszę, jak działa to po robocie :-clap

Pytania:
1.Który elektrozawór lepiej pasuję obok zbionika na płyn wspomagania?
2.Macie jakieś gotowe dysze czy trzeba taką dyszę zrobić samemu? Jeśli samemu to jaki materiał będzie najlepszy, alu, miedz, mosiądz czy metal?
3.Wąż paliwowy ma jakieś znaczenie czy będzie to fi6 czy fi8?
4.Można podpiąć elektrozawór paliwa do elektozaworu z parownika? (sądzę że tak)
5.Dyszę montujemy między listwą a elektrozaworem, czy za elektrozaworem?
6.Czy da się określić jak długo trzeba jeżdzić na benzynie żeby wszystko się zaadaptowało? Umnie po resecie aku jest ok ale nie znam korekt.
7.Gdzie najlepiej wpiąć przelew w zbiorniku, do gumy przy wlewie paliwa?
Poniżej zdjecia częśći
Znalazłem też zdjęcie komory silnika gdzie widać taki powrót, jak macie możliwość to super by było jakbyście dodali zdjęcia jak u was to wygląda.
A jak już wszytsko ogarnę to zrobię fotorelacje z montażu:)
Pozrawiam

ziutek567:
Ja zamontowałem sobie elektromagnes przy filtrze paliwa bo +12 pociągnąłem z elektromagnesu na wielozaworze. Trzeba zastosować przewężenie 0,8mm wiertłem. Ja kupiłem po prostu trójnik mosiężny i zalałem mu jeden koniec cyną i go przewierciłem. A w baku to nie pamiętam ale chyba miałem jakiś wolny króciec to sie do niego podłączyłem

sztandi7:
To jak to w końcu z tym jest? Jedni mówią, że przelew się nie sprawdzi a drudzy, że emulatory to syf. Co w końcu jest lepsze?

ziutek567:
U mnie działa przelew już chyba ze 2 lata, u innych nie musi. Zrobiłem tak bo poprzedni właściciel nie umiał uspokoić auta z gazem i narazie nic sie nie dzieje

Alll:

--- Cytat: sztandi7 w Listopad 06, 2019, 21:15:35 pm ---To jak to w końcu z tym jest? Jedni mówią, że przelew się nie sprawdzi a drudzy, że emulatory to syf. Co w końcu jest lepsze?

--- Koniec cytatu ---
Ja nie mówię że emulatory to syf z tego co się dowiedziałem to emulacja samego czujnika nic nie da, musi być emulator w którym tworzysz mapę benzynową i w zależności od obrotów podaję zmienne wartości. Objeździłem kilka warsztatów w Katowicach i żaden nie podjął się montażu a w dwóch polecanych gdzie robili jaguary mówili że emulator działa ale trzeba sporo czasu poświęcić na ustawienie go żeby klient nie wrócił za miesiąc z problemami, w jednym przypadku serwisant z firmy Alex ustawiam regulator Torpedo. Więc można i się da, ale wymaga to dużej wiedzy i praktyki. Ja postanowiłem spróbować z powrotem ponieważ jestem w stanie sam to wykonać, są na forum osoby które takie powroty mają zrobione i prosił bym ich o jakieś pomocne odpowiedzi czy zdjęcia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej