Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Błędy przy niskiej temperaturze
nuplo:
--- Cytat: voitec w Październik 06, 2019, 21:04:19 pm ---Miałem to samo w moim poprzednim - brak wspomagania hamulca jest najbardziej pasującym objawem.
--- Koniec cytatu ---
I tak dla pewności jeszcze dopytam. Czy problem u Ciebie też występował tylko przy niskiej temperaturze?
Czy poza hamulcem, komputer też sypał jakimiś błędami?
Dzięki za info.
voitec:
To było ponad 5 lat temu, więc dokładnie nie pamiętam - ale miałem go od lipca, a problem wyszedł dopiero po jakimś czasie - możliwe, że faktycznie kiedy było chłodniej. Co do błędów, to też nie pamiętam, ale problem z mieszanką na obu bankach może na to wskazywać. Trochę niepokojące te problemy z zapłonem na jednym banku, bo to docelowo może świadczyć o katalizatorze. Zacznij od tych uszczelek.
sobrus:
Katalizator moim zdaniem odpada, bo on daje znać głównie na wysokich obrotach, i nie ma szans aby auto po nagrzaniu/skasowaniu błędów chodziło lepiej.
Ja również uważam, że gdzieś ssie lewe powietrze i głupieją korekty paliwa. Skoro masz ELM na bluetooth to skasuj błedy, odłacz na chwile akumulator i przy pomocy programu np Piston sprawdź korekty paliwa długoterminowe i krótkoterminowe.
Powinno być tak:
Korekta długoterminowa (LTFT) ma wartość 0 (po skasowaniu korekt ma zero) i powoli rośnie.
Korekta krótkoterminowa (STFT) ma wartość wysoką np 30, co oznacza że komputer dodaje paliwo, żeby było OK.
Sprawdź korekty na obu bankach, czy na obu jest podobnie czy też jakoś mocno odstają od siebie.
A jak wymieniałeś sondy lambda, to na oryginał bodajże DOX0430 czy jakiś uniwersalny zamiennik?
Wymieniałeś tylko jeden bank czy oba?
I czy sondy górne czy dolne?
Korekty są wyznaczane odczytami z sond górnych, więc jeżeli one są nieprawidłowe cały układ będzie głupieć.
A słyszałem że jak wymieniać to tylko wyłącznie na oryginał.
X-Type ma kilka miejsc przez które typowo ssie lewe powietrze, wszytko jest na forum.
nuplo:
Taki jeden update do wątku. Czasem podczas startu miga mi lampka „cruise not available”, czasem na chwilę się zaświeci i później gaśnie. Przeważnie trwało to dość krótko, więc nigdy nie udało mi się sprawdzić czy pojawia się jakiś dodatkowy błąd w takiej sytuacji.
Udało mi się to jednak kilka dni temu, i dodatkowy błąd to P1646. Gdy ta lampka się nie świeci, to błędu nie zauważyłem.
Jeszcze nie sprawdzałem korekt paliwa, ale rzucę na to okiem na dniach.
Jeśli chodzi o wymianę sondy lambda to wymieniłem 2, ale przyznam, że nie pamiętam szczegółów tej naprawy. Zadzwonił mechanik, powiedział, że trzeba wymienić sondę to wymienił, później wymienili też drugą sondę, ale rozmowa ograniczała się do tego, że trzeba wymienić to wymieniamy.
sobrus:
A pamiętasz chociaż cenę? Oryginalna sonda kosztuje prawie 500zł, więc jeżeli było taniej niż 1000zł to pewnie masz wsadzoną jakąś uniwersalną.
P1646 to chyba uszkodzenie grzałki w sensorze. Z takim błedem sondy lambda i ustawianie mieszanki nie działają, silnik pracuje w trybie "open loop" i nie zbiera korekt.
Możesz to sprawdzić ELMem - korekty powinny być zamrożone, a po odłaczeniu akumulatora chyba wszystkie będą na 0.
Tylko nie wiem czy w takim przypadku może sie pojawić błąd P0171 :-gwizd :-nuts
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej