Autor Wątek: Funkcja "Hold"  (Przeczytany 1401 razy)

Offline tomas90

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Kocham to forum
Funkcja "Hold"
« dnia: Lipiec 03, 2019, 18:01:17 pm »
Witam jest to mój pierwszy samochód ze stajni jaguara więc będę miał pewnie sporo pytań, tak na dzisiaj czy istnieje funkcja Hold (przynajmniej tak to się w mercedesie nazywało) lub coś w tym stylu co pozwala zdjąć nogę z hamulca w pozycji D oczekując np. na światłach ?
XF 2015r. lift 2.0T

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2019, 18:28:50 pm »
Hamulec "ręczny". Stajesz, trzymając nogę na hamulcu nożnym włączasz ręczny, puszczasz nogę z hamulca.
Po naciśnięciu gazu hamulec "ręczny" sam się deaktywuje.

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2019, 21:49:54 pm »
Nie ma.

Offline tomas90

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Kocham to forum
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2019, 22:05:14 pm »
Aha to super, bo jestem przyzwyczajony do takiej funkcji żeby nie trzymać nogi na hamulcu podczas dłuższego zatrzymania. I rozumiem, że nie obciąża/zużywa to elementów hamulca ręcznego?
XF 2015r. lift 2.0T

Offline tomas90

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Kocham to forum
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2019, 16:40:24 pm »
Hamulec "ręczny". Stajesz, trzymając nogę na hamulcu nożnym włączasz ręczny, puszczasz nogę z hamulca.
Po naciśnięciu gazu hamulec "ręczny" sam się deaktywuje.

W tej procedurze czuć jednak, że auto chce wyrywać do przodu, także pewnie ma to jakieś konsekwencje dla skrzyni lub elementów przeniesienia napędu.
XF 2015r. lift 2.0T

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2019, 12:34:09 pm »
W tej procedurze czuć jednak, że auto chce wyrywać do przodu, także pewnie ma to jakieś konsekwencje dla skrzyni lub elementów przeniesienia napędu.

W mim 3.0D (przedliftingowy) nic takiego nie czuć. Moim zdaniem hamulec "ręczny" po prostu daje efekt taki sam, jak naciskanie pedału hamulca - tylko zajmuje się tym elektryka, nie noga właściciela. Potwierdzeniem mojej tezy jest zachowanie ręcznego przy zużytych klockach hamulcowych - nie chce wtedy się uruchamiać, więc te dwie rzeczy są ze sobą powiązane.

Prawdziwy hamulec postojowy załącza się po przekręceniu wybieraka skrzyni biegów na "P" - wtedy słychać mocne "kliknięcie".

Offline tomas90

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Kocham to forum
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2019, 14:17:15 pm »
Jak stanę na skrzyżowaniu wciśnięty hamulec skrzynia w pozycji D załączam ręczny kontrolka się zapala puszczam nożny auto stoi ale taki efekt uniesienia lekko przodu auta jakby chciał ruszyć. Być może u mnie to jakoś inaczej funkcjonuje bo gdzieś czytałem, że po przełączeniu na P powinien się wyłączyć z automatu hamulec postojowy a u mnie tego nie ma bo czuć jak na lekkiej górce to że się opiera na zapadkach (zabezpieczeniu) skrzyni biegów.
XF 2015r. lift 2.0T

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Funkcja "Hold"
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2019, 22:58:56 pm »
W XF owszem, zaciąganie ręcznego działa, ale po pierwsze trzeba za każdym razem go zaciągać, a po drugie faktycznie wrażenie jest inne niż w Lexusie. W Lexusie jest na kierownicy guzik HOLD i system działa całkowicie automatycznie, czyli po zatrzymaniu auto samo nie ruszy, dopiero rusza po wciśnięciu gazu i odczucie działania tego systemu jest zupełnie inne niż w XF.