Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Nie działają zegary...

<< < (2/2)

slawek:
Zegary otrzymują dane poprzez magistralę CAN. Jeżeli wystąpi jakiś błąd w przesyle to wskazówki będą na zerze.
Taka sytuacja zdarzyła mi się kilka razy. Takie zachowanie nie oznacza od razu uszkodzenia zegarów.

voitec:
Poziom paliwa, jest sygnałem analogowym, więc ta wskazówka nie powinna reagować na problemy z CANem. W trakcie wystąpienia problemu z licznikiem, możesz sprawdzić, czy kontrolka ręcznego działa, kontrolki świateł lub przyciski do trip kompa, to też sygnały analogowe.
W moim jagu, tym 2001 był taki problem, że jak był wpięty interfejs BT w OBD, to czasem CAN świrował - nie odpalał, zgłaszał błędy skrzyni etc.

sztandi7:
A może zimne luty się zrobiły na zegarach?

Viator:
Na razie jest wszystko w porządku poza tym, że po zgaszeniu silnika zegary opadają blisko 0 a następnie z jakby "chrzęstem" do samego 0.
Jak mi ześwirowały, to wszystkie wskazówki (wraz z tą od paliwa) były na 0. Kontrolki działały a wyświetlacz komputera wskazywał spalanie - choć nie sprawdzałem, czy da się przełączać funkcje...
Zimne luty, może jakaś wilgoć - kto wie. Swoją drogą Jaguarem jeżdżę ponad rok i mnie stale zaskakuje robiąc psikusy, których w innych wielu autach przez kilkanaście lat nie uświadczyłem ;D

eMWu:
Jak coś sieje po CAN'ie lub SCP to drogomierz ma poziome kreski (nie ma przebiegu tylko -----), więc kwestię wiązki do zegarów można raczej wykluczyć.

Dane są przekazywane i po CAN i SCP i analogowo. ICP jest tu bramą dla PCM, ABS, IMMO i GEM (drugą bramą jest Navi). Oj napsuły mi nerwów te wiązki z papieru.

Co do przekodowania licznika od ręki, ale niestety Visteon jest trochę upierdliwy, o ile IMMO bez problemu dopiszesz JWDS / IDS o tyle wskazań drogomierza nie zapiszesz takich jak miałeś (da się, oczywiście, ale niestety nie obejdzie się bez lutowania procka). Z resztą teraz to dość śliski temat i większość "szafiarzy" się gdzieś pochowała.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej