Autor Wątek: Błędy P0455, P1000, długo kręci  (Przeczytany 1142 razy)

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Błędy P0455, P1000, długo kręci
« dnia: Marzec 27, 2019, 11:57:04 am »
Cześć,

miesiąc temu kupiłem czernego X-Type, 3.0 V6 + LPG, wersja USA, który wcześniej należał do jednego z użytkowników tego forum, którego już niestety z nami nie ma.
Wiem, że z LPG były przygody, nie wiem niestety na jakim etapie stanęło, ale wizytę póki co odkładam.

Zaczęło się od tego, że czasem po odpaleniu auto wchodziło w tryb Restricted Performance, po przejściu na gaz i ponownym odpaleniu jeździło normalnie. Potem raz na jakiś czas, po kilku godzinach postoju, musiał długo kręcić aby odpalić - jakby nie dostawał paliwa, a pompa była podobno wymieniana.
Nie działo się to jednak za każdym razem i dało się z tym jeździć.

Ostatnio wyświetlił się komunikat "check fuel filler cup". Raz był, raz znikał, chyba przez 3 dni tak świecił i znikał.
Postanowiłem, że trzeba sprawdzić działanie tylko na PB, więc gazu póki co nie włączam.

Później była chwila spokoju i ostatnio znów check engine i tryb restricted.

Odczytałem błąd P0455 i P1000.
Zresetowałem komputer czytnikiem, chwila spokoju i błąd wrócił. Odłączyłem akumulator aby zresetować wszystkie ustawienia pompy.
Podczas pierwszego odpalenia znów zaświecił się restricted performance, ale nastepnym razem już nie.
Dziś checka nie ma, restricted też się nie pojawił.
Pojechałem natomiast zatankować benzynę i zdziwiło mnie, że pistolet odbił przy kwocie 80zł, gdzie wskaźnik był niżej niż 1/4 baku.
Nie próbowałem wlewać więcej na siłę, bo P0455 dotyczyło układu oparów paliwa, więc zastanawiam się, czy jedno z drugim nie jest jakoś połączone.

Auto ponieważ ma LPG, ma zamontowany mechaniczny przelew paliwa, ale nie wiem czy jedno z drugim jest powiązane, bo błąd P0455 pojawił się po paru dniach jazdy tylko na benzynie.

Na forum znalazłem, że ktoś miał problem z cięższym odpalaniem przy 1/4 baku, ale bez zakończenia.

Moje pytanie więc, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, lub jest w stanie doradzić co i jak sprawdzić?
Myślicie, że będzie to problem bardziej samego układu paliwowego, czy mimo wszystko LPG nawet odłączone coś miesza?
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Błędy P0455, P1000, długo kręci
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2019, 17:34:49 pm »
Rozjechane mapy paliwowe. Trzeba najpierw pojeździć nieco na benzynie, potem porządnie ustawić mapy gazu. Nie wykluczone że będziesz musiał wymienić jeszcze uszczelki kolektora ssącego - głównie dolne, przy ich padzie będą identyczne objawy

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Błędy P0455, P1000, długo kręci
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2019, 23:38:04 pm »
Nad zbiornikiem jest jeden czy dwa filtry od systemu EVAP. Niewykluczone albo pękł i łapie lewuche albo zapchany. Obudowa filtra jest plastikowa więc różnie może być. Spróbuj też ewentualnie korek wlewu paliwa podmienić jak gdzieś dorwiesz po taniości

Raczej nie doszukiwał bym się problemu w ustawieniu LPG czy uszczelkach kolektora. Zazwyczaj jak są błędy od EVAP to dotyczą właśnie tego.

Ubogie mieszanki czy nieszczelności dolotu w kotach opisują inne błędy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Błędy P0455, P1000, długo kręci
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2019, 16:49:59 pm »
Dzięki.

Dziś po tych paru dniach od skasowania błędu, zaświecił się Check i sczytałem znów P0455 i P1000 - jeżdżąc na PB.
Wczoraj próbowałem zatankować, ale znów odbiło w połowie baku.
Skłaniam się więc do tego, że wina jest gdzieś w układzie EVAP.

Na forach z USA znalazłem kilka wątków i niewiele grafik pokazujących gdzie można tych wszystkich elementów szukać.

Zacznę chyba od odnalezienia tego "purge valve", jest podobno gdzieś przy ścianie grodziowej za silnikiem, pod jakimiś dwoma kostkami.
Szukał już ktoś z Was takiego?

Na szczęście już weekend więc można się bawić! :)
A jak się nie uda, to leci do magika mechanika.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Błędy P0455, P1000, długo kręci
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2019, 08:49:15 am »
Informacyjnie.
Okazało się, że ktoś kto wcześniej tam działał poszedł na łatwiznę.
Po wyjęciu zbiornika, jedna z dwóch nakrętek była pęknięta - brakowało gdzieś 5cm w jej obwodzie i cała była złapana dużą obejmą zaciskową...
Problem niby błahy, gdyby nie to, że w wersji USA (przynajmniej mojej) otwory na pompy a co za tym idzie ich nakrętki są większe niż w wersji europejskiej i wszystkie nakrętki jakie kupiłem były za małe.
Skończyło się na wymianie całego zbiornika i pomp na części z wersji europejskiej. Pompa wymagała jakiejś przekładki kabli żeby pasować.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG