Cześć.
Po kilkuletnim ujeżdżaniu opli i audi za 10 tysięcy stwierdziłem, że czas na zmianę. Dorosłem już chyba do jeżdzenia samochodem z ponad 200 końmi pod maską i powoli zaczynam poszukiwania wymarzonego samochodu. Spośród setek BMW, Audi A6 i Merców klasy E rzucił mi się Jaguar XF.
Chciałem zadać kilka pytań co do tego samochodu. Zaznaczę jeszcze, że zakup planuję dopiero na początku przyszłego roku, jeśli ma to jakieś znaczenie. Research jednak wolę zrobić odpowiednio wcześniej, dlatego zakładam ten temat już teraz.
No ale po kolei:
1. Potrzebuję samochodu do codziennych zastosowań, przede wszystkim do dojazdów do pracy, a zabłyśnięcie i flexowanie w pięknym samochodzie przy weekendzie to bonus
. Czy takie auto jest w ogóle dla mnie? Czy raczej jednak target jest skierowany w amatorów, dbających o auto bardziej niż o żonę?
2. Na drugi ogień idzie kwestia chyba najważniejsza, czyli kasa. Planuję dysponować pieniędzmi w granicach 45-50 tys zł.
Przeglądając ogłoszenia na polskim rynku można w tej cenie odnaleźć wersje przedliftowe. Nawet jeśli za tyle pieniędzy uda się znaleźć jakikolwiek polift to raczej wahałbym się z zakupem, bo chyba raczej nie warto pchać się w najtańszą opcję danego modelu. Co sądzicie? Da się w tych pieniądzach znaleźć ciekawy przedlift czy jednak to za mało?
3. Jeśli nie polski rynek, to może sprowadzenie samochodu z zachodu? Na zagranicznych portalach da się znaleźć przedlifty w granich 7-8 tys. euro (deklarownay przebieg ~200-250k), plus koszty sprowadzenia, rejestracja i inne pierdolety - więc koniec końców przy dzisiejszym kursie ojro i tak wyszłoby ponad 40k. Warto się zainteresować?
4. Silnik jaki mnie interesuje to przede wszystkim benzyna 3.0 V6 238 KM. Diesli jakoś nie trawię. Poza tym, długie trasy jakie diesel lubi będą występować u mnie raczej rzadko. No ale wracając do 3.0 v6 - taki motor chciałbym zagazować. Z tego co wyczytałem na forum to jednostki 3.0 i 4.2 V6 bardzo fajnie pracują na gazie. Prawda to?
5. Jeszcze w nawiązaniu do LPG w Jagu - nie mogłem odszukać konkretnych informacji o wtrysku silników benzynowych w poliftach. Czy tam już faktycznie jest wtrysk bezpośredni i nie da się założyć standardowej instalacji gazowej? Jak wspominałem wcześniej - na polifta raczej nie liczę, ale chciałbym też być doinformowany na ten temat.
6. Z tego co się dowiedziałem z różnych materiałów na YT to system infotainment w przedlifcie jest już dość mocno przeterminowany. Jak to faktycznie wygląda? Świeża nawigacja i muzyka przez usb/bt są łatwe do ogarnięcia w tym systemie?
7. Jak XF znosi warunki pogodowe? O rdzy słyszałem głównie w okolicach tylnej belki na klapie. A poza tym? Auto byłoby trzymane na posesji, niegarażowane.
8. I na koniec utrzymanie. Na gazie ceny paliwa w takim samochodzie raczej by mnie nie zabiły, a jak jest z serwisowaniem? Trzeba zostawić równowartość passata w rozliczeniu za każdą drobną naprawę, czy da się przeżyć?
Domyślam się, że przy jagu to raczej tylko ASO. Chociaż, z drugiej strony, do renomowanego garażu M4K gdzie robią dosłownie wszysko mam bardzo blisko, więc to też byłaby jakaś zapewne tańsza alternatywa.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
Pozdrawiam