Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Klima rozłącza się w trakcie pracy - 2,5 '2005
scyzor:
Ano pewnie! Dzięki!
Kiedy on powinien "pstryknąć"? Jak się wciśnie A/C czy wtedy kiedy w trakcie pracy załącza się sprzęgło sprężarki ?
No i czy ono powinno załączać się raz i koniec czy w trakcie pracy rozłączać i załączać ?
voitec:
On zasila sprzęgło sprężarki, więc włącza i wyłącza się wielokrotnie podczas pracy silnika.
Jeśli wszystko jest ok to po uruchomieniu silnika, włączeniu AC po kilku sekundach powinien zrobić 'pyk' i powinno załączyć się sprzęgło.
Ciężko w kilku zdaniach opisać pracę sprężarki, bo czynników zależnych jest całkiem sporo.
Jak przekaźnik nie zrobi pyk, to trzeba sprawdzić np. małą żarówką (można też miernikiem, ale żarówka jest moim zdaniem wygodniejsza, tylko musi być mała), czy dociera do niego sygnał, który idzie bodajże bezpośrednio z ECU.
scyzor:
Mniej więcej tak myślałem... ale wielkie dzięki za potwierdzenie. Jeden z kolegów sugerował mi od razu na PW problem ze sprzęgłem sprężarki. Czyli pewnie trafił. Z tym, że problem jest raczej nie mechaniczny a elektryczny. I wszystko ładnie ale właśnie ECU...
Kuźwa... ja chcę jakiegoś starego klasyka z lat 60tych bez ECU :-hehe :-hehe :-hehe
Myślę, że sygnał dostaje bo przeważnie działa. Coraz lepiej powiedziałbym. Może być kwestia jak to w przekaźniku zasyfiałego/przypalonego styku. To mogę obejrzeć oczywiście. Mam nadzieję, że przekaźnik jest rozbieralny. No - chyba, że coś nie tak z ECU właśnie...
pavlox:
Witam!!
Też walczę z klimą. Z elektrykiem znajomym badaliśmy temat, podłączył się do sterownika klimy i....Za działanie klimy odpowiadają 4 czujniki temperatury, jakiś czujnik solarny (solar sensor), czujnik ciśnienia, czujnik regulacji temperatury(auto),czujnik wentylatora nagrzewnicy oraz moduł sterowania wentylatorem, który właśnie u mnie padł, i jeszcze jak pamiętam czujniki wentylatorów chłodnicy, niestety mój Kociak jest z 2001 roku a do 2003 jest inny schemat elektryczny, u mnie na przykład przekaźnik klimy to R6, JAGUAR X-type 3.0 V6 4x4.
PS. jak chcesz sprawdzić przekaźnik to, wyciągnij go ( u Ciebie R3 ) i połącz mostkiem dwa grubsze wejścia, klima powinna się załączyć ( nie trzymaj zbyt długo bo wywali zawór bezpieczeństwa ), a jeśli chcesz sprawdzić sygnałowy to podłącz małą żarówkę w pozostałe wejścia , po załączeniu klimy w aucie powinna się zapalić ta żarówka. Mniej więcej wygląda to tak.... po włączeniu klimy sygnał dociera do ECU , po przebadaniu wszystkich czujników, modułów, ECU wysyła sygnał na przekaźnik a ten do sprzęgła kompresora.Mam PDFy całej instalacji elektrycznej i kody błędów ale za dużo ważą i nie dało się przesłać. Powodzenia!!! jcpf-animated
scyzor:
Dzięki kolego! Co prawda pogoda nie nastraja do eksperymentów z klimą (ale trafiłem urlop... tfu! ) ale popróbuję ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej