Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

ciśnienie oleju i temp. silnika

<< < (2/4) > >>

wtom:
a czy w waszych też temperatura w upale i korkach wychodzi poza N?

Demo:
Mi jeśli coś wychodziło poza normę to okazywało się że muszę dolać płynu i wtedy wskazówka wracała do odpowiedniej pozycji.

katar83:
Cos jest na pewno nie tak, nie powinien wychodzic poza N, u mnie nawet w korku z klima i wylaczonymi wiatrakami elektrycznymi chlodnicy(94 model) nie wychodzil poza N. Obroty sa ok, za to ladowania AKU brak, wiec skoro pokazuje 12V tylko na biegu jalowym to moze masz za lozno pasek naciagniety albo kolo od walu poszlo(guma) i juz nie kreci tak jak nalezy i przy okazji slabo tez kreci pompa wody?

Co do czujnika, najpewniej pada powoli ze starosci, normalne w XJ40.

Swoja droga, jest tyle juz zamiennikow R12 ze i nie koniecznie w ogole trzeba go i uzywac.

wtom:
ładowanie jest 13,5 na zimnym i ok.13V na skwarze (regulator ma kompensację temp. 0.1V/*C, czyli 13,5V w 20*C i im cieplej w komorze silnika tym napięcie niższe, więc raczej nie ma się co czepiać. termostat mam nowy, wisko nowe, chłodnica drożna i z rozkładem temperatury w matrycy równomiernym, wentyl elektryczny sprawny, węże nie sa twarde, płynu nie wywala. Po za N idzie dopiero gdzieś po 40 min w korku.
a to na skali N to odpowiada temperaturze otwarcia termostatu czy innej?
jak mierzyłem kamerą termowizyjną to na obudowie termostatu było 98*C, jak wskazówka była poza N.


p.s.
u mnie w mieście nie ma zamienników R12
napisałeś, że u ciebie z klimą i wyłączonymi wiatrakami daje radę w korku  :o

katar83:
Na N bedzie kolo 90, czasem spokojnie wyzej. Ja bym sie jednak przyjzal temu paskowki, na twoim zdjeciu jest lekko ponad 12 na wskazniku na postoju, a powinno pokazywac 14V spokojnie, czasem moze ciut nizej ale generalnie powinno byc te 14V+ przez wiekszosc czasu. Zaznacz bialym mazakiem kolo od zewnatrz do srodka i pojezdzij troche, zobacz czy po paru odpaleniach znak sie zgadza i czy sie guma nie rozwarstwila.
Mozesz jeszcze dla spokoju podac rezystancje na czujniku temperatury plynu chlodniczego(tego w obudowie termostatu) z ktorego korzysta ECU, jest gdzies tabelka z tlumaczeniem R na C.
No i przydalby sie ten zawór HVAC, z nim klima powinna duzo lzej pracowac.
I tak stalem w Niemczech na autostradzie w korku dwie godziny z klima przy 30C, bez wiatraków na chlodnicy ale z malym elektrycznym wiatrakiem klimy(czunik padl w bloku chlodnicy), a i tak ani pzez chwile nie wyszedl ponad N.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej