Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Kotek ma humory i odpala kiedy mu sie zachce :)

<< < (4/5) > >>

Demo:
Witam ponownie, od ostatniego czasu, porobilem to i owo w aucie, poczyscilem jeszcze masy, posprawdzalem przekazniki pod maska, spojrzalem w historie napraw Jaga za poprzedniego wlasciciela i wychodzilo ze uklad zaplonowy nie byl zmieniany od nowosci wiec poszedlem w tym kierunku i powymienialem kable, kopulke, rozdzielacz, palec, cewke, modul zaplonu. Przyszla majowka i stwierdzilem ze pojade ponad 100km w jedna strone i co ma byc to bedzie... ale nic sie nie stalo zajechalem, przyjechalem i pozniej za kazdym razem od strzala zapalal do czasu oczywiscie bo jakby moglo byc inaczej :) i znow sie zaczelo, krecenie i krecenie nie moze odpalic, za ktoryms razem zlapal, pojechalem moze kilometr i znow zgasl podczas jazdy, probuje odpalic i krece i krece i za ktoryms razem zapalil, zawijam spowrotem jade 80km/h i zgasl podczas jazdy, juz k*rwy lecialy jakie tylko :D znow mowie podmienie czujnik polozenia walu z nowego na stary i co ? odpalil od strzala i ani razu nie zgasl ale znajac zycie i na tym starym znow zacznie nie odpalac i gasnac i znow bede musial przekladac na nowy ktory bedzie dzialal jakis czas. Ewidentnie cos siedzi w 30letnich przewodach elektrycznych. Jag oddany do elektromechanika w poniedzialek ma sie nim zajac, bede pisal co i jak wyszlo.

jarek-jerryjag:
Xj40  po 1992 miay wymienną elektrykę i ngrodzi zainstalowali z prawej strony  6-7 przekaźników .
 Sprawdź na schemacie oraz  pod maską  czy masz niebieskie czy czarne przekaźniki .
 trudno oceniać który nawala  bo tez to zależny od modelu oraz pierwszej sprzedawszy auta na jaki  rynek .
 Najczęściej pompa paliwowa jest połączona z przekaźnikiem ogrzewania sondy 02 . i to najczęściej jest problem nie odpalania auta.
 W modelach na chyba szwajcarze i USA  w których była montowana pompa powietrzna   był service auction:

http://jagrepair.com/images/TSB/TSB2/XJS_XJ40/17Emission%20Control/17-09AM%20AIR%20Pump%20Clutch.pdf

 na przekaźnik związany z ta pompą . Pompa to emisja czyli  tylko kazali wymieniać jeden przekaźnik od tego systemu jednak  inne przekaźniki tez szlag trafia  a szczególnie ten od sondyo2 - pompy paliwowej  .
 Sprawdź czy masz tzw czarne przekaźniki z prawej strony na grodzi  to jest przekaźnik uszczelniony  #  LHF 6703AA
 I w 100% wymień lub zamień ten od ogrzewania sondy .

Lemon82:
Witam umie jest podobnie właśnie jest u mechanika. Mój kotek też ma humory a mianowicie po postoju w garażu po nocy nie chce opalić kręci ale nie odpala. Zawiozłem do mechanika i tak, pompa paliwa jest ok filtr paliwa wymieniony mechanik zostawił podpięty manometr na noc i po mocy trzyma ciśnienie. Dalej sprawdził czujnik poleżenia wału i też jest ok. Bardzo proszę o pomoc co to może być?

jarek-jerryjag:
XJ40  było produkowane od 1986 do 1994 . wiele tych aut jest rożnych  nie można porównywać modelu np z 1988 z modelem z 1994 .
 Forum jest dobrą wiedzą do poszukiwania postów  ale jeśli ktoś się pierwszy raz pyta w jakimś wątku to warto napisać rok kiedy auto zostało wyprodukowane  na jaki rynek jaki silnik itp
 Są modele które mają EGR  czy pompę powietrzną do szybszego odpalania katalizatora tak ze nie widząc czy nie wiedząc jaki model osoba posiada  można tylko wróżyć z fusów
 Oddając do mechanika jest dobra rada aby  mu pozwolić sprawdzać .
 Jeśli auto nie odpala to może nie tylko być benzyna ale może być zapłon , impuls na wtrysk.
 Kaidy mechanik najpierw to sprawdza dlaczego auto nie odpala  a potem  koncentruje się na tym .
 Jeśli ma ciśnienie które przez noc podczas pierwszych 15 minut  nie opada to tez może być problem ( zablokowany wąż powrotny albo regulator ) Jakie mechanik odczytał ciśnienie  paliwa podczas  kręcenia ?
 wadziłem regulatory zepsute które albo sikały  podciśnieniem benzynę ale tez widziałem  ciśnienie zamiast 2.2 bara +- ponad 7 barów . 

 

Demo:
Problem dalej nie rozwiazany, a wszystkich wymieniaczy to bym chyba pobil, jeden elektryk niby najlepszy w miescie (pokazywal zdjecia ktorymi mnie przekonal jak robil elektryke Cadillaca z lat 50 i Rolls Roysa z lat 80) po przejrzeniu instalacji uparl sie ze czujnik polozenia walu na 100% bo stary do luftu i zamiennik tez nie takie parametry wskazuje, wiec kupilem oryginalny czujnik za prawie tysiaka i co ? wielkie zdziwienie pana elektryka ze auto nie chce odpalic - a ja mowilem ze to nic zapewne nie da no ale sie nie znam a co oryginal to oryginal.
Pozniej po dlugim czasie stwierdzil ze na bank pompa paliwa no wiec ok jak na bank to kupuje i co ? i dupa dalej to samo, nie chce odpalic na oryginalnym nowym czujniku i mowie do jegomoscia "pokaze panu czary mary" przy nim zamienilem czujnik na zamiennik i tez nie chcial odpalic no to podmieniam na stary 30sto letni - bach od strzala i wrocilem nim do garazu. 2 tysie wydane problem nie rozwiazany.
Zawiozlem do kolejnego polecanego elektryka od starszych aut, po drodze 2x zgasl i znow podmianka czujnika i jade, za kilometr znow zgasl, znow podmiana i jade dalej do celu.
Stal 2 tygodnie i chlop odpalal go codziennie po pare razy ale jak na zlosc za kazdym razem odpalal i chodzil i ani razu nie zgasl, mowi ze poki dziala i odpala to nic nie moze zdzialac bo gdyby nie chcial odpalic to by zaczal szukac problemu. Auto odebralem zawiozlem do garazu, po 2 tygodniach probuje odpalic i zalapuje po 3cim razie. Ale jakas eureka bo pojawil sie blad ff24. Zagadkom ciag dalszy :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej