Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora

(1/5) > >>

LillaMy:
Witam wszystkich, mam spory problem z kupionym niedawno Jaguarem X-Type 3.0. Zaczęło się od wystąpienia błędu P0420: system katalizatora (bank 1) - wydajność poniżej progu, wyświetlił się do teraz kilka razy, co około 250 km. Następnie w poniedziałek pojawiły się błędy:
P0305: Cylinder 5 - wykryte wypadanie zapłonów
P1313: Usterka przerwy zapłonu uszkodzenia katalizatora rate - bank 1
P1316: Wykryte kody wtryskiwaczy obwodu / idm
P0355: Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej E - usterka
W ten sam dzień zostały zamienione miejscami cewki 4 i 5 i dzisiaj pojawiły się takie błędy:
P0300: Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
P0303: Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów
P0305: Cylinder 5 - wykryte wypadanie zapłonów
P1313: Usterka przerwy zapłonu uszkodzenia katalizatora rate - bank 1
Jedyne co jestem w stanie wywnioskować, to że nie jest to wina cewki bo wyświetliło by błędy związane z cylindrem 4? Poprzedni właściciel twierdzi, że wymienił cewki 30000 km temu, świece 10000 km temu, powiedział że gaz musi być wyregulowany do 10000 km a od zakupu zrobiłam 2000 km.
Wypisane powyżej błędy zauważyłam podczas jazdy na gazie, na benzynie nie miałam okazji przejechać zbyt wiele, w sumie tyle ile na przełączenie się na gaz. Od wystąpienia błędów w poniedziałek samochód tragicznie chodzi na gazie, przerywa, szarpie, nie chcę się wkręcać na obroty. Na benzynie da się jeździć, jest słabszy i też momentami przerywa ale na gazie jeździć nie ma opcji...
Po usunięciu błędów w poniedziałek nie pojawiły się do momentu kiedy doszło do awarii 3 cylindra. Wczoraj usunęliśmy resztę błędów i też się nie pojawiły ale samochód nadal beznadziejnie pracuje na gazie, na benzynie też jest problem. Czy jest ktoś w stanie pomóc, nie wiem co z tym wszystkim zrobić.

sztandi7:
Znajomy w S-Type 3.0 walczył właśnie z podobnymi błędami. Miał m.in wypadanie zapłonów i katalizator. Okazało się, że oba katy do regeneracji (jeden był już totalnym smieciem). Po wymianie wszystkie błędy zniknęły, więc można śmiało twierdzić, że wypadanie zapłonów przy uwalonym kacie także może występować. Do do regulacji gazu po 10000km - bzdura. Gaz przegląda/reguluje się zazwyczaj po 1000-2000km od montażu.

Jaką masz instalację gazową? Jak rozwiązany jest problem emulacji pompy paliwowej? W X-Type bardzo trudno założyć dobrze instalację LPG i mało kto potrafi ogarnąć to tak, żeby hulało bez błędów. Dlatego sporo z nich może być spowodowane gazem. Mówię na przyszłość. 

LillaMy:
Gaz był założony w 2015 roku, instalacja BRC, tak jak pisałam sprzedający mówił żeby go wyregulowac do 10000 km, tyle wiem.

sobrus:
Obawiam się, że poprzedni właściciel pozbył się samochodu, którego nie potrafił naprawić, albo uznał to za nieopłacalne.
Regulacja gazu za 10000km to bajeczka na wytłumaczenie stanu auta. Gaz założony 4 lata temu i dlaczego miałby być regulowany akurat teraz.
Jazda na źle założonej instalacji gazowej mogła zniszczyć katalizatory.

Tak jak pisze Sztandi7, przede wszytkim trzeba się przyjrzeć właśnie katalizatorom. Nowe przewyższają niestety wartość auta, więc do wyboru jest pewnie tylko pozbycie się ich.

Czy w momencie zakupu auto pracowało normalnie?

LillaMy:
Tak, pracował normalnie, nie przerywało, miał moc, nie było do czego się przyczepić. No ale zaraz po zakupie i przjechaniu około 20 km wyświetlił się błąd p0420 ale wtedy o tym nie wiedzieliśmy co to bo nie mieliśmy jak podpiąć a z błędem samochód jeździł bez zmian. Zanim wszystko się wysypało w poniedziałek to zrobiliśmy około 2000 km.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej