Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Zerwany pasek
(1/1)
J66:
Witam klubowiczów, mam problem z Jagiem , w piątek jechałem i podczas jazdy pojawiały sie kontrolka akumulatora i ABS ,jak wyłączyłem silnik nie od razu ale odpalił pomyślałem bateria w końcu już miała około dwóch lat kupiłem założyłem i kontrolka nie gaśnie ,zajrzałem do środka i leżał zerwany pasek , taki długi a dwa tygodnie wcześniej był na warsztacie było wymieniane koło pasowe i teraz pytanie czy zerwany pasek mógł być powiązany z tym kołem pasowym ? i czy ja jako laik mógłbym sam założyć ten pasek ( kupiłem już nowy ) szczerze , nie bardzo wiem gdzie . Proszę o jakieś porady z góry dziękuję
ziutek567:
Jeśli w 3.0benz to muisz mieć kluczyk do napinacza na 3/8cala a i tak jest strasznie ciasno. Jeśli dieselek to chyba trzeba poluzować śruby od łapy bo przeszkadzają w założeniu paska a sam napinacz jest chyba na klucz 15
J66:
To jest diesel 2.0 czyli założenie nie jest jakąś większą filozofią ? Mało znam się na naprawach samochodu , nie wiem nawet na co założyć ten pasek przeważnie jeżdżę do mechanika problem w tym że jutro mam jechać dalej a jag nie sprawny
ziutek567:
prędzej założysz w dizelku niż w benzynie, ale zdejmij sobie koło bo napinacz trzeba odkręcić inaczej paska nie przełożysz. Napinacz powinien być przykręcony na 13
maron:
sprawdz najpierw jak wyglądają rowki koła pasowego,czy nie są skancerowane przez niewłaściwy montaż/demontaż.bo czemu tak nagle szlag trafil pasek?
Nawigacja
Idź do wersji pełnej