Autor Wątek: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191  (Przeczytany 3812 razy)

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 30, 2019, 18:59:08 pm »
Po zabawach z Kotem i wizytach u mechanika okazało się, że do wymiany był reduktor założony silver nie radził sobie podobno z mocą podawał za mało paliwa przy wyższych obrotach. Wymiana na GOLDA GT pomogła na chwilę, po jakimś czasie znów błąd P0191 oraz P0175. Sprawdzałem korekty paliwa i Bank 1 oraz Bank 2 po -20%. Po wymianie reduktora na nowy instalacja była od nowa kalibrowana więc nie mam pojęcia dlaczego te korekty tak się rozbiegają.

Czy przyczyną może być źle wyregulowana instalacja i szukać innego gazownika do ogarnięcia tego? Czy problem może być gdzieś indziej np. ten czujnik paliwa, od którego pali się błąd P0191.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 30, 2019, 21:48:49 pm »
Przede wszystkim jest przelew czy emulator? To nie wina czujnika paliwa a problemu z LPG
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2019, 22:56:07 pm »
Emulator

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 31, 2019, 09:47:15 am »
Może to wcale nie wymiana reduktora pomogła, a odłaczenie akumulatora na czas wymiany.

Źle wyregulowana instalacja wywaliłaby samo P0175, natomiast P0191 wskazuje na nieprawidłowy montaż (a konkretnie coś nie tak z emulatorem).

P0191 to problem z zasilaniem benzyną, nie LPG, ale spowodowany przez instalację LPG.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 31, 2019, 09:56:27 am »
Dzięki za pomoc, jeżeli teraz oddam auto na dokładne wyregulowanie LPG to nie rozjedzie mi się to tak jak teraz? Emulator był sprawdzany i podobno wszystko jest okej...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2019, 10:20:28 am »
Rozjedzie się, bo z emulatorem nie jest wszystko OK.

P0191 oznacza błąd ciśnienia na listwie wtryskowej benzyny (jest za niskie albo za wysokie) i to własnie ten odczyt jest modyfikowany przez emulator.

Skoro więc komputer samochodu pokazuje bład na odczycie modyfikowanym przez emulator, to ten emulator jest ustawiony nieprawidłowo. Równie dobrze w ogóle mogłoby go nie być.

Przy czym moja wiedza ogranicza się do X-Type, może w S-Type są jakieś różnice. Tego niestety nie wiem.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2019, 11:30:50 am »
To teraz co w takiej sytuacji zrobić? Oddać do jakiegoś ogarniętego gazownika żeby spróbował emulator ustawić ?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2019, 12:36:52 pm »
Tak mi się wydaje, że najpierw ktoś musi ogarnąć ten emulator.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 31, 2019, 17:33:36 pm »
Umówiłem sie na regulacje i ogarnięcie sprawy z emulatorem. Z tego co mówili w warsztacie przy tej instalacji nie trzeba zewnętrznego emulatora, ktory mam zamontowany wystarczy ten z instalacji Staga.

Offline JerryRS4

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 82
  • S-Type 2002r I Lift 3.0 V6 LPG
    • Premier Сasual Dating - Real-life Girls
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 31, 2019, 19:49:34 pm »
Swojego czasu też walczyłem z tymi błędami. Kupiłem emulator, gazownik go podłączył, lecz nic to nie dało (być może nie potrafił to poprawnie skonfigurować). Dodatkowo często wyskakiwały mi błędy P0420, P0430 (od katów). W końcu zdecydowałem się na wymianę reduktora, bo czuć było gaz w kabinie i wyszło, że reduktor ma już dość. Po wymianie reduktora, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, na desce nie zauważyłem ani jednego błędu, a przejechałem już pare tysięcy kilometrów. A emulator jak wisiał niepodłączony, tak wisi ;)

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 31, 2019, 20:00:53 pm »
Reduktor właśnie dopiero co wymieniony na nowy więc raczej nie on jest tu problemem.

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 19, 2021, 09:08:44 am »
Wracam do tematu tym razem po regulacji zaworów, przyczyną była nierówna praca silnika, po odpaleniu z rana jak jest mróz i tylko wtedy silnik kuleje. Wczoraj autko odebrałem od mechanika i dziś po nocy znów to samo, silnik nierówno chodzi, check miga i komunikat Restricted Performance. Chwilkę jak silnik się rozgrzeje to komunikat oraz check znika i wszystko ładnie chodzi, ma moc i przy przyśpieszaniu nic nie szarpie. Po podłączeniu do kompa tylko P1000 i nic więcej nie pokazuję, mechanik wspominał, że wypalone może być gniazdo zaworowe ale to grubsza robota, pytanie gdzie szukać ewentualnie przyczyny żeby wyeliminować mniej kosztowne naprawy?

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 19, 2021, 09:59:48 am »
instrukcja mówi że:
"If DTC P1000 is flagged after DTCs have been cleared, all engine management OBD diagnostic monitor drive cycles HAVE NOT BEEN COMPLETED"
Tu http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/X202_P_DTC_OBD_II_R2.pdf
od 3 do 8 strony masz opis co i jak.

Offline Kavaa

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type 2003 3.0 V6
Odp: 3.0 V6 P0172 P0175 P0191
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 19, 2021, 16:43:45 pm »
Dodam, że dzieję się tak tylko po nocy jak odpalam auto. Dziś wyjechałem z garażu i zaraz na wolnych kulał, do pracy mam jakieś 5 mnut drogi więc nawet się nie rozgrzał po czym stał 8 godzin na mrozie i odpalił jakby nic.