Autor Wątek: Wymiana piasty przód  (Przeczytany 1910 razy)

Offline zielins

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Wymiana piasty przód
« dnia: Kwiecień 18, 2019, 11:51:50 am »
Zauważywszy luz w przednim kole po podniesieniu auta na lewarku postanowiłem wymienić piastę.

Operacja jest dość prosta:
1. Lewarujemy samochód i zabezpieczamy
2. Zdejmujemy koło
3. Odkręcamy cały zacisk hamulcowy wraz z jarzmem (nie ma potrzeby odkręcania samego zacisku) - w tym celu luzujemy delikatnie klocki a następnie odkręcamy dwie śruby w jarzmie. Zdejmujemy zacisk i podwieszamy go tak aby opadając nie pozrywał nam przewodu hamulcowego oraz czujników.
4. Zdejmujemy tarczę hamulcową - stopień trudności zależy od tego jak bardzo zapiekła się na piaście. Może być konieczne kilkukrotne uderzenie od strony silnika w wewnętrzny element tarczy. Ostrożnie tak aby nie pękła!
5. Odpinamy czujnik abs
6. Odkręcamy 4 śruby mocujące piastę. Aby ułatwić sobie dostęp musimy skręcić kołami raz w jedną, raz w drugą stronę. 
7. Najtrudniejszy moment: Wybijamy starą piastę ze zwrotnicy. Należy uderzać w zewnętrze krawędzie piasty od strony silnika raz z jednej raz z drugiej strony. Przydaje się popryskać wszystko preparatem odrdzewiającym.
8. Czyścimy otwór w zwrotnicy i montujemy nową piastę.
9. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Mała uwaga dla chcących zaoszczędzić: do mojego rocznika (2010) pasowała piasta oznaczona w sklepie jako pasująca jedynie do modelu X350. Nie muszę mówić że cena pomiędzy pasującą do X351 a pasującą do X350 była znacząca. W wymiarach niczym się nie różniły... co do wytrzymałości to nie sądzę, że do X350 dopuszczalne były mniej wytrzymałe piasty.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: Wymiana piasty przód
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2019, 19:47:01 pm »
Dobra robota i thx za info dla potomnych.  :-thank

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Wymiana piasty przód
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2019, 09:47:49 am »
Nie wiem jak w351 ale 350 zalecają odłączyć akumulator jeśli auto będzie dłużej uniesione i koła nie będą miały kontaktu z podłożem.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline zielins

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Wymiana piasty przód
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2019, 10:55:51 am »
Potwierdzam - warto odłączyć akumulator chociażby po to aby uniknąć niespodziewanego poziomowania zawieszenia. Druga opcja to użycie trybu serwisowego zawieszenia - nie próbowałem, ale chyba widziałem taką opcję w IDSie.