Autor Wątek: serIII problem  (Przeczytany 4983 razy)

jarek-jerryjag

  • Gość
serIII problem
« dnia: Styczeń 03, 2009, 10:45:07 am »
XJS napisal
Cytuj
.Nigdy niewiem czy jak postoi to zapali za pierwszym a może za trzecim razem abo trzeba pochechłać

z tym pochechłaniem to przy biegach czy przy kluczyku? czy sprawdziłec cisnienie paliwa na listwie ?

xjs

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2009, 11:15:27 am »
Generalnie udaje się zapalić ale najlepiej Mi to wychodzi.Zapala tylko w końcowej fazie kręcenia rozrusznikiem.Czyli gdy jest ciepły wystarczy go łechtnąć na 0,5 sek i pali natomiast jak trzymasz starter to i tak nie zapali.Zasilałem rozrusznik innym żródłem prądu,sprawdzałem ciśnienie paliwa na wszelki wypadek wymieniłem regulator .Położyłem inny ECM palec kopułka przewody świece nowe.o2 sensor też spalnę ma cały czas toxyczną wolne obroty dobre tylko na D na  N i P 1300 Pali bardzo dużo .Przepływomierz  też inny.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2009, 11:20:15 am wysłana przez xjs »

Nemys

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2009, 20:19:17 pm »
Z tym zapalaniem to mój też tak ma.
Ogólnie zrób tak. Zakręć na chwilę. Drugim razem już będzie ok.
3 seria ma wtrysk L-Jetronic. W tym wtrysku pompa paliwa jest załączana dopiero gdy uchylona zostanie klapa przepływomierza. Oznacza, to, że ciśnienie nie powstaje w momencie przekręcenia kluczykiem, tylko później.
W LE-Jetronicu jest inaczej. Tam masz wstępne nabicie ciśnienia po przekręceniu kluczyka. U nas tego nie ma :(.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2009, 20:51:01 pm »
radzio1 prawie masz racje ja bym też sprawdził ssania wtryskiwacz on dostaje sygnał od termoprzekaznika zamontowanego z przodu rury-listwie płynu chlodzacego nad termostatem.(a nie od ECM)
XJS- czy sprawdziłeś przekaźnik temperatury płynu chlodzacego (najlepiej zamienic mozna uzyc z Xj40(wczesne modele biale pozniej czarne)(zamocowany na listwie-rurze płynu drugi od końca)
Przekaźnik ten bardzo często sie psuje (a jest to jakby serce dla komputera)
następnie zabrał bym sie za wtryskiwacze
pierwszy ssania sprawdzic czy (to co pisze Radzio1) nie leje(ale to by zapalił jak zimny) albo jest zablokowany.(ciezko zapalić)
I jak piszesz sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie (36psi-i przy rozlaczonym podcisnieniu 42psi{+- okolo)2,5bar-2,9bar
to czas sprawdzic wtryskiwacze .
zapomniałem o masie jest zamontowany przewód masa do ostatniej śruby na rurze-listwie płynu chlodzacego a górną ostatnią nakrętką kolektora ssącego  jak równiez powinny byc zamocowana masa(5-6 przewodów )z glównej  wiązki przewodów silnika -auta.

xjs

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2009, 23:25:59 pm »
Przekaźnik ? chodzi ci o czujnik
Wtryskiwacz rozruchowy działa poprawnie.
Z samochodu można korzystać.Generalnie zapala i jeździ ale absorbuje uwagę użytkownika czy zapalił a może jeszcze nie.Trzeba go nasłuchiwać.W innych autach po prostu przekręcam kluczyk i ...D (drive) Na pewno nie mógł by służyć np do napadu na bank lub równie szybkiego startu. Ciśnienie w listwie ma nawet po kilku godzinach postoju.Najbardziej prawdopodobne z waszych podpowiedzi wydają Mi się braki w połączeniu masy.Ale silnik był naprawiany w związku z tym wszystkie masy były ruszane co wyklucza korozję. Niekiedy np.miałem siedem prób uruchomienia a innym razem pali po 0,5 sekundy kręcenia.Na pewno samo kręcenie rozrusznikiem nic nie daje.Lepiej go tak krótko cykać.Normalnie w każdym samochodzie gdy trzymasz starter,silnik zapali a Ty nie cofniesz stacyjki to rozrusznik będzie pracował wraz z silnikiem a u mnie jest to nie możliwe zapala w chwili puszczenia stacyjki a jak nie puścisz to nie zapali.Wygląda to tak jakby brakowało mu prądu dlatego zasilałem rozrusznik innym źródłem prądu,bo myślałem że ma taki pobór że zabiera większość ale tak nie jest. w związku z tym wtryskiwacze wykluczam. Zastanawiałem się czy nie skrócić tej mega długiej wiązki do ECM.
A co o obrotach P-N 1300  -R-D21 850  może to ma jakiś związek ?

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2009, 00:02:51 am »
 w stacyjce gdzie przekręcasz kluczyki (od tylu) jest obrotowy przelacznik  ktory czasami sie otwiera i nie ma kontaktu. Podczas krecenia kluczykiem spróbuj wcisnąć przełącznik do stacyjki czasem pomaga.
obroty -sprawdz czy nie masz fałszywego powietrza pomiędzy przepływomierzem a przepustnica  jak również na kolektorze ssącym.
sprawdz przepustnice czy ma odpowiednia przerwę .0.50mm
 i masz jeszcze regulacje obrotów pod  przeplywomierzem na kolektorze potrzebny klucz szesciokatny chyba 7/32 jest tak w podłym miejscu ze dorobiłem specjalny klucz na przegubie.
 ale to dalej nie wyjaśnia bogatej mieszanki a co z ustawienie zapłonu?
piszesz ze robiono coś w silniku moze walki rozrządu sa inaczej ustawione?

xjs

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2009, 00:09:09 am »
O.K.Dzięki Na razie jest u lakiernika.Jak odbiorę to lookne jeszcze na te rzeczy i dam znać.

xjs

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2009, 11:40:47 am »
Gdy zasilałem rozrusznik innym akumulatorem stacyjki nie ruszałem a objawy się nie zmieniły.Stacyjkę wykluczam.A jak uda Mi się odebrać w deklarowanym terminie od lakiernika to będę walczył.

jannaf

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2009, 12:11:17 pm »
Jeżeli stosując zewnętrzny akumulator nie zrobiłeś obejścia stacyjki to nie wyeliminowałeś równeż potencjalnej niesprawności stacyjki. Z twojego opisu problemu stawiam na wyrobiona stacyjkę, która być może w pozycji START (tej w której załącza rozrusznik) rozwiera styki układu zapłonowego i rozrusznik kręci "martwym silnikiem". Jeżeli odpala ci czasami w momencie puszczenia kluczyka, to moze wynikać z tego, że wał obraca się jeszcze siłą bezwładności, a kluczyk wróci już do pozycji w której pojawia się zasilanie zapłonu i nastapi uruchomienie silnika. Moja rada - SPRAWDŹ STACYJKĘ.

xjs

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2009, 18:10:58 pm »
Zobaczymy wkrótce.

JAGULAR

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2009, 21:07:06 pm »
mozesz jeszcze sprawdzić przekaźnik od startera (powinien być po środku za silnikiem ) tam bywa taki myk że w trakcie kręcenia rozrusznikiem prąd idzie  na cewkę bezpośrednio a nie przez rezystory. Być może nie kontaktuje ci kabel zasilający cewkę i w trakcie kręcenia nie masz iskry tylko dopiero jak już puścisz rozrusznik
pozdr

szawix

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2009, 11:11:59 am »
sprawdz akumulator prąd rozruchu 780 moc 77 ah i nie ma problemu też miałem problem z zapalaniem skończył się w dniu montażu tego akumulatora

mariusz

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2009, 17:25:43 pm »
tez mam problem z zapalaniem, ale u mnie jest na odwrót. nie chce palic jak jest cieply.
jak jest zimny pali  dobrze, a jak jest cieply to trzeba go troche pokrecic zanim zapali. najgorzej jest jak jest rozgrzany i postoi z pol godziny wtedy ma najwieksze problemy z zapaleniem, co to moze byc???

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2009, 00:30:36 am »
Czytam i czytam i zawsze ten sam problem . aby cokolwiek zdiagnozować potrzeba zrobić podstawowe testy auta .
podlaczyc miernik ciśnienia paliwa. czujnik iskry jak rowniez czujnik wtryskiwaczy(elektryka).
 i sprawdzic co jest przyczyna ze auto nie zapala .
Mozę byc duzo przyczyn . po to są narzędzia aby przyczyny wyeliminowac . jeśli nie to proponuje wymienic najpierw silnik,potem Pompę z wtryskiwaczami a Mozę jeszcze przewody elektryczne.
a na Końcu samochód.
nie ma mozliwosci zreperowania auta bez zdiagnozowania a wszelkie porady typu moze czujnik ssania sa wyrzucanie pieniędzy w błoto

xjs

  • Gość
Odp: serIII problem
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2009, 17:56:42 pm »
A jednak stacyjka.Mieliście rację.Oczywiście rozruch pozostawia wiele do życzenia,lecz jest o niebo lepiej.Dalej będę walczył.