Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
czujnik poziomu płynu chłodzącego
(1/1)
MarcinRumia:
Wyświetla mi na zegarach błąd tj. czerwoną chłodnicę. Błąd wystąpił po tym jak zbyt dokładnie wyczyściłem czujnik poziomu płynu, na tyle dokładnie że urwałem jedne z drucików na którym coś wisiało :-nuts. Pytanie brzmi co tam powinno wisieć ? Widziałem że używany czujnik kosztuje 80 zł, więc dramatu nie ma, a jeśli wystarczy dolutować jakiś opornik za 2 zł to wolałbym tę opcję. 8) XJ40 4.0 Soverign z 1993
sebek1111:
Tak jest to rezystor za 20 groszy. A to po lewej to termistor.
sebek1111:
Sorki nie termistor a kontaktron.
Rezystor mozesz dobrac na dwa sposoby. Albo zdobdziesz dokladne zdjecie czujnika (lub czujnik) i odczytasz wartosc rezystora z kodu paskowego.
Albo doswiadczalnie, czyli kupujesz rezyrstorow kilka i wstawiasz taki z jak najwiekszym oporem (oczywiscie nie na samej granicy bo uklad bedzie wrazliwy na zmiany temperatury) jak zarowka bedzie sie dalej palic dajesz mniejszy opor (jak juz wygasisz zarowke to test dzialania mozesz przeprowadzac magnesem zblizonym i oddalonym do kontaktronu, zarowka powinna zapalac sie i gasnac). Sam kontaktron mozna sprawdzic zwyklym miernikiem ustawionym na badanie przejscia.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej