Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura
Czym karmicie kota?
markos:
Nie warto....:) Ja zapłaciłem 6.73 za 1L Shell V power 100. Zatankowałem około 75 L. Jedyna różnica to przy rozgrzanym silniku delikatnie lepiej wchodzi na obroty i spala około 1 l mniej przy oszczędnej jeździe...Jednak ja zalałem kota po to by go przeczyścić troszeczkę po 95, którą zalewałem więc średnie spalanie około 16L mam teraz po około 130 km przejechanych. Kwestia shell v power jest bardzo kontrowersyjna. czułem się jakbym jeździł na 98 a nie na 100 albo nawet lepiej.
Moja ocena: Nie warto.
Jak skończy mi się bak to będę lał tą samą 95 co wcześniej.
Jeśli chcesz przeczyścić wtryski itd to proponuje abyś do zwykłej benzyny dolał specjalny przeczyszczasz. Dostępny na każdej stacji i w markecie. Dużo lepiej zadziała. :-gwizd
Pozdrawiam :-tylko
CiGaR:
Mam takie same odczucia co kolega markos, lepiej po prostu wkręca się na obroty, znacznej różnicy nie widać, jedynie co to dostałem rabat bo zalałem powyżej 20 litrów, więc wyszło prawie na to samo co 95, V-power będę tankował na trasy tylko, ponieważ wtedy cały bak spalę, a na miasto 95, a co do przeczyszczenia układu, jeżeli przeczyszcza to dobrze, a jeśli nie to też dobrze, na pewno nie zaszkodzi ;).
markos:
CiGar - jakiego masz kota?
lysyyy:
Panowie, tylko nie zapominajcie, że liczba oktanowa nie odpowiada za moc, a za odporność na samozapłon. Lejąc paliwo 98 będzie lepsza kultura pracy silnika, nieco mniejsze spalanie, ale moc mierzona na hamowni jest niższa, niż na 95. Inaczej sprawa się ma z paliwem 100-oktanowym, auto ma już więcej mocy, ale to różne dodatki estrów do tego paliwa sprawiają, że wzrasta moc silnika. Ja kilka razy zalałem V-power racing do swojego XJR'a i mogę powiedzieć, że auto rzeczywiście lepiej się wkręca na obroty i, jak dla mnie, łatwiej zrywał przyczepność na wilgotnej drodze. Było to dość wyraźne, bo przed wjazdem na stację tego nie było, deszcz nie padał, tyle że było trochę mgły. Wiadomo, że wzrost mocy na paliwie V-poer racing jest mały procentowo, ale im większa moc silnika, tym większa będzie pewnie ta różnica.
markos:
No tak:) XJR ma trochę więcej kucyków. Tak czy inaczej zalewanie na codzień shell v power100 wydaje mi się mało sensowne.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej