Autor Wątek: Problem z pompa paliwa  (Przeczytany 6277 razy)

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Problem z pompa paliwa
« dnia: Czerwiec 17, 2017, 09:42:04 am »
Witam, to już druga pompa. Pierwsza oryginalna umarla ze względu na wiek i czas nie uzytkowania. Druga obecna ktora ma 4 lata zaczyna wyc. Wiec mam pytanie, jak dobrac trzecia pompe by przetrwala dłużej niz obecna? Z gory dzieki za odpowiedz ;)
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2017, 17:48:52 pm »
 dwie sprawy. Czy  masz czyste zbiorniki i  jak wyglądają w nich filtry CBC5649. Ciągle  mozna je dostać.
  teraz sporo pomp jest aftermarket - tanie i czasami  mogą się szybciej psuć . Nie znaczy ze oryginalna pompa jest na wieki .
 
I love and hate Jaguars

Offline michals

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2017, 16:34:36 pm »
tez podłącze sie pod wątek. Chętnei kupie pompe. Kolejne pytanie czy do silnika 4.2 w zależności od serii powinna być użyta inna pompa paliwa czy może być ta sama?
Jaguar XJ6 4.2 1973
Rover Mini 1.3 1994

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2017, 21:28:52 pm »
 w starszych jagach  z wtryskami była jedna pompa czy to XJS czy ser III dla przykladu :

 http://www.ebay.com/itm/Electric-Fuel-Pump-BOSCH-W0133-1602150-BOS-Reman-/152222425188?fits=Make%3AJaguar%7CModel%3AXJS&hash=item237129e064:g:S34AAOSw4DJYlu7u&vxp=mtr
  teraz jeśli chodzi o xj6 ser gaźniki to było  parę pomp  najczęściej stosowano SU  ale tez  chyba w 1976 +- używano  pomp w zbiornikach 
 różnica  pomp wtryskowych a pomp gaźnikowych jest ciśnienie wychodzące z pomp, tak ze pompy gaźnikowej nie użyjesz  we wtryskowych autach i na odwrót.
I love and hate Jaguars

Offline jagdds

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Daimler Double Six 1991, X350 2006
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2017, 18:08:16 pm »
Witam,
Miałem problem ze śrubami by dostać się do filtrów wewnątrz zbiornika CBC5649. Śruby są zapieczone, musiałbym je rozwiercać. Wybrałem rozwiązanie, które znalazłem na forum za oceanem. Pomiędzy bakami a zaworem trójdrożnym przełączającym baki (czyli przed pompą) na wężu gumowym zamontowałem filtry metalowy Wix o przyłączach 12mm. Wg sprzedawcy ich przepustowość to 7 galonów na minutę, tak że nie stanowią oporu w przepływie paliwa. Jest to ochrona pompy.
Zdjęcie z mojego samochodu seria 3, DDS 1991.
jagdds

Offline raflik1977

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2018, 14:42:40 pm »
Jeszcze na temat pompy. Ostatnio wymieniłem obydwa zbiorniki na piękne i lśniące. Nowy filtr i pompę oczywiście. Poprzednia (przed wymianą baków padła po stu kilometrach.
Nowa pompka z Magneti marelli już zaczęła głośno pracować. Z tego co słyszałem to lepiej kupić coś innego. Włosi pakują tanią chińszczyznę do swoich pudełek.

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2018, 09:43:08 am »
Będąc u mechanika zaproponował mi żebym założył filtr przed pompą. Poprosiłem żeby założył co ciekawe akurat dobrał filtr paliwa od Johna Deera. Zobaczymy jak to się sprawować będzie. Póki co temat z mojej strony zamknięty
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

Offline Zychelek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2019, 10:52:28 am »
Witam podłącze się pod temat ponieważ mam taki problem xj I generacja 1970r 2.8 pompy w bagażniku nie podają paliwa tylko dziwne jest to że na osobnej zewnętrznej pompie auto odpali a na oryginalnych nie chce... Napięcie po przekereceniu zaplonu jest na pinach od pompy tylko z tego co zdążyłem zauważyć sterowanie jest impulsami tak? Bo jak zdjalem obudowę cewki na pompie i za "opornikiem" szybkimi ruchami dawałem impuls plusem to pompa zaczęła pompowac paliwo i kot zagadał na swojej pompie i jak podawałem cały czas impulsy plusem to silnik pracował a gdy przestałem to za parę chwil zgasł. Teraz pytanie czy ten oporni w pompie jest uszkodzony? Gdzie znajduje się przekaźnik pompy?? Sterowanie impulsem jest plusem czy masa? Czy na pompie ma być stałe napięcie 12v??
PS Kot wcześniej nie był odpalany x lat

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 05, 2019, 07:32:11 am »
  Najlepiej kupi nowe pompy . Pompy te mozna przebudowa ale sporo praktyki potrzeba aby ustawić wysoko punktów- rozdzielaczy  . W pompach tych najczęściej  leci membrana  twardnieje i  pompa przestaje pracować .   Jest pare firm które sprzedają części do tych pomp np :
 https://xks.com/i-7084864-su-fuel-pump-rebuild-kit-for-points-type-azx1318-pump-03-epk305.html
 tez mozna dostać elektroniczny rozdzielacz;
https://rimmerbros.com/Item--i-AZX1311CONV
  Paręnaście miesięcy temu sprzedawał gość  z Kalifornii membrany do pomp po 35 dolców . Były to chyba najlepsze membrany na rynku  .  Mozna nawet używać do pompowania alkoholu  .Jednak nie mogę  jego ogłoszenia aukcji  już znaleźć .
 Jesli chcesz  mieć oryginalne pompy to chodzą nowe od 120 dolców ale możesz użyć aftermarket  taka jak ta :
https://www.onlineautoparts.com.au/products/12-volt-SU-Type-Diaphram-Electric-Fuel-Pump-1-LPM-3-psi-Ecco-Universal-NZ-Made-/ZPN-00888
 lub podobnej .
 Tutaj jest artykuł SU Pompach . jest po angielsku ale mozna przetłumaczyć .
https://mgaguru.com/mgtech/fuel/fp100.htm
 
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2019, 07:50:49 am wysłana przez jarek-jerryjag »
I love and hate Jaguars

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
I love and hate Jaguars

Offline piotrmini

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2019, 20:14:30 pm »
Zamiast pomp membranowych można zastosować zwykłe od 60zł na all dedykowane do zasilania gażnikowego znika problem z twardymi membranami i alkoholem w paliwie dają radę z zużyciem ok 30 l 100km,weż tylko z jak największą wydajnością i 0,2 bar lub facet-pompa tłoczkowa tylko nie każdy lubi odgłos jej pracy
Daimler 250v8  Austin Mini 850 Mk1 hydrolastic

Offline Zychelek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2019, 12:03:41 pm »
czy taka pompa zdała by egzamin ?? https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-gaznikowa-do-aut-z-gaznikiem-0-2-bar-7451801397
dodam że taką pompę chciał bym zamontować tymczasowo bo chce żeby auto było mobilne na czas odrestaurowania. Później będę chciał wrócić na w miarę oryginał ze wszystkim z czym mi sie uda.
Ps sory za głupie pytanie z gaźnika idzie przelew powrót nadmiar  benzyny do zbiorników tak ?

Offline piotrmini

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2019, 20:30:34 pm »
Nic nie piszą o wydajności,ale powinna czasowo wytrzymać my montujemy QAP 14031,na razie tylko jedna była do reklamacji
Daimler 250v8  Austin Mini 850 Mk1 hydrolastic

Offline Zychelek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 12, 2019, 08:38:53 am »
piotrmini czyli np taka jak ta powinna zagrać TAK ?? https://superparts.pl/qap-14-031-pompa-paliwa-uniwersalna-qap-zewnetrzna/496799

Offline piotrmini

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Problem z pompa paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2019, 21:52:27 pm »
Tak kupuj,zakładaj
Daimler 250v8  Austin Mini 850 Mk1 hydrolastic