Autor Wątek: Tuleje wahacza dolnego przód  (Przeczytany 1874 razy)

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
Tuleje wahacza dolnego przód
« dnia: Luty 20, 2019, 15:11:39 pm »
Zaczęła mi lekko ściągać na nierównościach kierownicę w lewo. To samo przy hamowaniu. Podjechałem na diagnostykę i wyszło, że są w lewym wahaczu pęknięte tuleje wahacza. Dokładnie dotyczy to dolnego wahacza. Dajcie znać czy te będą dobre:
https://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahacza-lemfrder-3770401,0-35-3770401-1514626.html#100572
Rozumiem, żeby wymienić od razu po obu stronach to muszę kupić 4 sztuki?
I tak przy okazji ma ktoś do polecenia kogoś w Warszawie kto się zajmie tym tematem?

Offline polo811

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Tuleje wahacza dolnego przód
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2019, 20:53:07 pm »
Masz tu link z opisem przednich i tylnych numerow tulei , najpierw ustal ktora to bo jest ich tam troche

https://www.jaguarforums.com/forum/xf-xfr-x250-44/jaguar-xf-suspension-bushing%3B-part-no-170560/

pozdro

Offline wierciu

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 127
  • Kocham to forum
Odp: Tuleje wahacza dolnego przód
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2019, 19:47:25 pm »
Tak ciekawostka dotycząca tulei wahacza i samochodu na gwarancji. Byłem pewien, że takie coś jak wahacz a tym bardziej tuleja wahacza to część eksploatacyjna a tym samym nie podlega gwarancji. Bardzo się zdziwiłem gdy podjechałem do ASO dopytać o wycenę a omni mi tam mówią, że całe zawieszenie i wszystkie jego elementy są wymieniane na gwarancji :) A mój szok był jeszcze większy gdy wspomniałem, że jak byłem sprawdzić zawieszenie na stacji diagnostycznej to wyszło, że tylny amortyzator też już można by wymienić. I usłyszałem, że ok też wymienimy jeśli im też tak wyjdzie :)
Ot taka ciekawostka

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szeroko¶ci
Odp: Tuleje wahacza dolnego przód
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2019, 16:11:12 pm »
Zaczęła mi lekko ściągać na nierównościach kierownicę w lewo. To samo przy hamowaniu. Podjechałem na diagnostykę i wyszło, że są w lewym wahaczu pęknięte tuleje wahacza. Dokładnie dotyczy to dolnego wahacza. Dajcie znać czy te będą dobre:
https://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahacza-lemfrder-3770401,0-35-3770401-1514626.html#100572
Rozumiem, żeby wymienić od razu po obu stronach to muszę kupić 4 sztuki?
I tak przy okazji ma ktoś do polecenia kogoś w Warszawie kto się zajmie tym tematem?

Zacznijmy od tego że pokazujecie gumy i schematy z górnego wahacza. Gumy do dolnego wahacza są tutaj: www.ebay.co.uk/itm/FOR-JAGUAR-S-TYPE-XJ-FRONT-LOWER-WISHBONE-TRACK-CONTROL-ARM-BUSHES-x2-C2C36029/231957897783 i są po jednej na każdą stronę. Pomimo że w opisie jest s-type i XJ to są to te same  gumy co w XF.  W aukcji masz też inne oznaczenia producentów tych gum. Na zdjęciu masz schemat z XJ-ta ale to jest to samo co w XF. Z resztą miałem mały ból głowy z tym jak zamawiałem bo niby te same gumy a nawet sprzedawcy odpisywali że nie pasuje. Kupiłem w końcu po numerze fabrycznym i pasowało.

Co do samodzielnej pracy to 2 sprawy.
1. Nie da się wymontować górnych wahaczy bez wyciągania całego amortyzatora (jeżeli jednak chodzi o gumy górnego wahacza).
2. Co do dolnych wahaczy, to po lewej stronie na ramie samochodu jest przykręcona mała chłodniczka (chyba z oleju skrzyni biegów) a jej mocowanie może blokować śrubę z wahacza i bez wymontowania tej chłodniczki na czas zmiany gum się nie obejdzie. Chyba że już ktoś to robił i tak jak ja skrócił tą śrubę, żeby już więcej nie przeszkadzała.
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)