Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Jakie głośniki do Jaguara X-type
sztandi7:
Dlaczego tak zawzięcie bronisz się przed odseparowanym zestawem na przód ?
Moc maksymalna nie powinna Cię w ogóle obchodzić bo to nic nie mówi o głośniku. Jak już to patrz na RMS, pasmo przenoszenia i skuteczność. Impedancja wszystkich głośników musi być taka sama. Najlepiej standardowo 4 ohm.
Ile byś chciał przeznaczyć na wymianę Car-Audio ?
kodul5827:
Nie chodzi mi o zestaw odseparowany. Chodzi mi o takie cos: https://allegro.pl/oferta/glosniki-samochodowe-jvc-cs-j1720x-dwudrozne-165mm-7014134002 . Wsadzić to w drzwi, jak by się to zachowywalo
kodul5827:
Sztangi, to jak według ciebie powinienem to zrobić? Może tak dojdziemy do porozumienia. Jakie głośniki na przód? Jakie na tył? Jakie RMS?
ziutek567:
Zanim wszyscy zaczną wrzucać linki i recenzje sprzętów Hi end i bóg wie czego jeszcze, zapytam sie Ciebie czy słyszałeś jak gra którykolwiek z tych głośników? Ludziom nie podoba sie wiarygodność oddawania tonów tylko właśnie zniekształcenia jakie wprowadzają dane głośniki, więc zawsze, ale to zawsze trzeba ich posłuchać. Druga sprawa Jak na jednym zestawie pisze że mają 90dB a na innym 93dB to nie jest to taka mała różnica bo to różnica 2 krotności głośności. I trzecia sprawa RMS to moc jaką wytrzyma dany głośnik w teście 10 godzinnym z tego co pamiętam. Moc MAX to pic na wode. A i jeszcze jedno 100W RMS= 10dB głośności , Podwojenie mocy to 3dB
q_nerk:
Gwoli ścisłości jeśli już to podwojenie natężenia dźwięku. Ludzkie ucho słyszy "głośność" w dużym uproszczeniu logarytmicznie, tak więc +3db to nie jest 2x głośniej. Pominę przez grzeczność porównywanie 100WRMS do10dB, bo porównanie jest generalnie z *upy.
Żeby usłyszeć właśnie różnicę 3 dB to polecam posłuchać głośnika np. z odległości 1m a potem z odległości 2m. Każde podwojenie odległości powoduje spadek natężenia o 3dB.
A dla autora: odseparowanie ma sens kiedy mamy głośniki o różnych zakresach efektywnych przenoszenia dźwięku: czyli mamy głośnik nisko/średnio tonowy i wysokotonowy osobno. W głośnikach dwudrożnych jest to bez sensu. Jeśli chcesz mieć głośniki dwudrożne, i dodać wysokotonowe, to wystarczy że na wysokotonowych dodasz prosty filterek RLC (najczęściej dodajesz jeden kondesator). Kalkulatorów bez liku znajdziesz na necie. Warto tylko odpowiednio umieścić wysokotonowy by był skierowany na pasażerów, dość popularnym miejscem jest trójkąt przy lusterku, w originalnym audio premium były to okolice klamki.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej