Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Płukanka silnika xj40 4l

<< < (3/4) > >>

Demo:
Konsultowałem ten temat dziś z kilkunastoma mechanikami i jednak odpuszczę ta płukankę bo co tam jest pewności nie mam, auto jeździ na mineralnym od 14 lat (taki olej wlewał poprzedni właściciel) a w moim posiadaniu jest od 4 lat. Dopiero w zeszłym roku zacząłem interesować się tematami olejowymi dogłębniej. Silnik chodzi równo, nic się z nim nigdy nie działo, olej trzyma, nic nie kapie, nie kopci, olej zmieniany regularnie itd. Przebieg 220tys, wolę nie kombinować bo jak konsultowałem, nikt mi pewności nie da że nic się nie stanie. Odpowiedzi były podobne że do starszych aut które od wielu lat jeździły na mineralnym lepiej po prostu częściej robić wymiany olejowe i tyle. Jeśli auto za wiele nie najeździło na mineralnym to jeszcze można to zrobić. U jednego z nich po takim zabiegu w aucie zatarł się silnik bo zatkało kanalik olejowy a u drugiego znów coś tam z panewka się stało i też było po ptokach.
Także w podsumowaniu : w silniku od wielu lat jest wszystko jak najbardziej w porządku więc nie będę kombinowal. AJ6 jest pancerny i nawet bez oleju trudno go zarznac. Zaleje najlepszej jakości mineralny i tyle. Jeśli kiedyś zdarzy się że będę musiał remontować silnik to wtedy zaleje zalecany przez producenta olej.

sobrus:
Czyli u Ciebie są dwa tematy - raz że płukanka, raz że zmiana oleju na rzadszy.

Zmianiałem już 10W40 na 5W40 (bez płukanki) i efekt również był jak najbardziej pozytywny, natomiast oczywiście do niczego Cię nie namawiam.

Jak to mówią amerykanie - if it ain't broke don't fix it :)

Poza tym 15W40 nie to typ oleju ale jego gęstość/lepkość. Podczas pracy na nagrzanym silniku 15W40 jest dokładnie taki sam jak 5W40. Różnica jest tylko na zimno.
15W40 wcale nie musi być mineralny, a 10W40 nie musi być półsyntetykiem np:

https://allegro.pl/oferta/olej-motul-5100-4t-15w40-polsyntetyczny-1-litr-7634652979
https://allegro.pl/oferta/bel-ray-exl-4t-10w40-4l-mineralny-olej-silnikowy-7779052913

Yoohas:

--- Cytat: sobrus w Marzec 07, 2019, 09:02:15 am ---if it ain't broke don't fix it :)

--- Koniec cytatu ---

O, tototo!

Demo:
Odnawiam temat bo jednak sie zdecydowalem i zrobilem samodzielna wymiane oleju w silniku poprzedzone plukanka.
Po zrobieniu wszystkiego, odpalilem, przejechalem i wszystko gra, nic sie nie zatkalo, nie wybuchlo itd.
Jedyna roznice jaka widze to taka ze na mineralnym jak odpalalem czy po rozgrzaniu z wydechu buchal szary dymek a teraz w ogole go nie widac ale jak pojezdze wiecej i dluzej to wtedy podziele sie wrazeniami ze zmian o ile w ogole jakies inne odczucia beda :)

wtom:
Od 20 lat zawsze płuczę swoje silniki przed wymianą. Opinie paprochów na ten temat (pseudo mechaników) można między bajki włożyć. Robiłem to w silnikach co miały grubo ponad 300tys. W kocie też i jakoś ma się dobrze  ;D. Oczywiście jak ktoś jeździł 20-30 lat na mineralu, nie zmieniając oleju jak trzeba i silnik w środku wygląda jak beczka po smole, to jakieś ryzyko istnieje, ale nie jest one większe niż śmierć tego silnika bez płukanki  :P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej