Autor Wątek: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu zaczyna  (Przeczytany 4154 razy)

ostry

  • Gość
Witam moja xjr-ka zaczęła się dziwnie zachowywać (V8 4.0 1998 r ).
Na wolnych obrotach pracuje równo . Czasem przy skręconych maksymalnie kołach zdarza się jej szarpać. Po dodaniu gazu pojawia się objaw jakby nie dopalały świece ale po wciśnięciu gazu do oporu po jakimś czasie zaczyna ciągnąć najpierw szarpiąc się jak złapana ryba ,a potem dostaje kopa i wydaje się że idzie lepiej.
Był już na komputerze który nie wykazał żadnych błędów.
Pierwszy Fachowiec stwierdził że to podciśnieniowy regulator kompresora (wymienił i nic jest tak samo)
Drugi Fachowiec podpiął kota pod komputer i stwierdził że to nieszczelności w układzie dolotowym albo przepływka (wymienił i znowu to samo)
Potem stwierdził że to może być oberwany wkład katalizatora który przytyka wydech.
Powiem szczerze że na to mi nie wygląda ponieaż kiedy się go przegazuje na parkingu i przyłoży ręce do wydechów to wyraźnie przerywa na odbu.
Może Ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością?
Pozdrawiam
Olek
P.S przez to cholerne uszkodzenie musiałem odpuścić wyjazd do Jagodnego:(

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu zaczyna
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2009, 20:16:31 pm »
sprawdz ciśnienie paliwa!

ostry

  • Gość
Odp: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu zaczyna
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:18:33 pm »
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jeśli okaże się zbyt niskie to czy może to być zapchany filtr?
Pozdrawiam
Olek

Pieterek

  • Gość
Odp: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu zaczyna
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2009, 07:32:51 am »
Zobacz czy nie masz syfu pod świecami. oleju, albo wody.

Sebastian

  • Gość
Odp: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu zaczyna
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2009, 13:25:21 pm »
  Miałem identyczne objawy w swoim 4.0 r6. 
Wymiana świec załatwiła sprawę.     :-za          :-tylko

ostry

  • Gość
Odp: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu zaczyna
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2009, 22:19:17 pm »
Bardzo Kolegom dziękuję!!! Zaraz się zabieram za grzebanie (zaraz czyli w niedzielę)
Jak tylko ogarnę kwestię nie omieszkam podzielić się wynikami.
Pozdrawiam
Olek

maxdzax

  • Gość
Panowie czy ktoś ma  jakieś rysunki manual aby przeprowadzić wymianę świec samodzielnie? bo jak zagladam pod maskę to jestem a little bit confuzed ;D Mam najnowszy work data:-) ale tam nie pisze jak wymienic tylko co jaki czas itd.. te same mam objawy na wyzszych obrotach zaczyna kaszleć i nie pracuje miarowo i chyba zalał mi sie katalizator benziną, gdyz zaczela lambda zgłaszać uszkodzenie...

ostry

  • Gość
Witam
Zgodnie z obietnicą odpowiadam po naprawieniu mojego XJR-a.
Wymieniłem świece i trochę się poprawiło ale wszystkie objawy znikły jak nożem ciachnął po wymianie 2 cewek.
Kot jeżdzi normalnie o czym może świadczyć równa walka z nowiutkim BMW M 3 :)
Prowadzący go dobry Jeździec po walce zapytał : co ty tam masz pod maską? :)
Przy okazji odpowiem koledze który chce sam wymienić świece.
Powiem tak : to banalnie proste.
Szczególnie od strony kierowcy. Odkręcamy dekielek z napisem Jaguar  ( niestety niektóre śruby mogą wyłazić razem z nagwintowaną tulejką ale potem można tulejki wkleić na jakiś dobry klej dwuskładnikowy)
Po zdjęciu  dekielka demontujemy przewody połączone z cewkami (są na zatrzaskach) i odkręcamy cewki .
Cewki wychodzą razem z fajką doprowadzającą prąd do świecy.
Potem już normalnie wykręcamy świece ( klucz powinien mieć gumkę trzymającą świecę i powinien być dość długi)
Przed wykręceniem świec warto przedmuchać powietrzem dość głębokie kanały w których siedzą.
Z drugiej strony to samo tylko trzeba najpierw zdemontować układ dolotowy powietrza , a i jeszcze jedno na dekielku świec pod dolotem powietrza nie znajdziesz napisu Jaguar:)

Pozdrawiam dziękując jednocześnie Kolegom za dobre rady.
Olek Ostry

maxdzax

  • Gość
wszystko gitarowo sie zgadzowywuje  w twoim opisie i wyjasnieniach. swiec co prawda niewymieniłem jeszcze ale zapomniałem napisac ze ten dziwny efekt generuje jeszcze dwa błędy nr  p0172 i p0175 w jednym banku mieszanka zbyt uboga a w drugim zbyt bogata...hmmm jakies pomysły panowie? Numer z cewkami faktycznie niezły tylko jak sprawdzic która z cewek jest padnieta?

tomasz56

  • Gość
Najlepiej podjechać np. do warsztatu Boscha i sprawdzić cewki np.FSA oscyloskopem czy mają równe napięcia
na cewkach. Oczywiście najpierw wymienić świece.  :-

gesiog1

  • Gość
Odp: XJR V8 4.0 na wolnych obrotach pracuje normalnie ale przy przyspieszaniu za
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2009, 21:26:08 pm »
ostry-cewki nowe czy uzywki? ,.gdzie zakupiles,cenka??

maxdzax

  • Gość
pomysł z kluczem magnetycznym popieram ale panowie w castoramie klucz do wymiany swiec we wro kosztuje 4,6o słownie cztery złote 60 gr jedna wymaina swiec i kubeł.... ot chinska logika,  gumka w nowym kluczu swietnie trzyma , niewiem ile razy trzeba by wymieniac swiece tym kluczem aby ta gumka sie zurzyła w srodku klucza a nowy trzyma swietnie. wymieniłem wszystkie filtry swiece a dalej mi dymi teraz na niebiesko bieze olej sukinkot :-) jerrydzag przecisciłem rurke wlotowa , faktycznie była zapchana efekt? żaden...narazie:-) zobaczymy puzniej...