Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Problem z klapą bagażnika

(1/2) > >>

kamis:
Prośba o pomoc z problemem z klapą bagażnika. Sytuacja wygląda tak, że klapa bagażnika LOSOWO nie daje się otworzyć ani z kluczyka, ani przyciskiem nad rejestracją, ani przyciskiem ze środka. Daje się otwierać tylko fizycznym kluczykiem po włożeniu go pod zaślepkę w klapie po prawej stronie od kamery.

Cała sytuacja występuje losowo, czyli czasami klapa normalnie otwiera się zarówno guzikiem na klapie jak i guzikiem ze środka, a czasami po prostu się nie otwiera. Dodatkowo, jak już wystąpi problem, czyli próba otwarcia klapy i klapa się nie otworzy, auto widzi bagażnik jako otwarty i ostrzega na wyświetlaczu i nie pozwala zamknąć auta. W takim przypadku trzeba bagażnik otworzyć fizycznie kluczykiem i zamknąć. Wtedy auto zauważy, że bagażnik jest zamknięty.

Pytanie, co może być przyczyną takiego a nie innego stanu rzeczy?

MicGin:
Uszkodzona wiązka klapy, zaśniedziałe styki w zamku, uszkodzony switch, zabrudzony zamek.

kamis:

--- Cytat: MicGin w Luty 14, 2019, 18:18:58 pm ---Uszkodzona wiązka klapy, zaśniedziałe styki w zamku, uszkodzony switch, zabrudzony zamek.

--- Koniec cytatu ---

Dzięki za super szybką odpowiedź!

Chciałbym dodać dwie rzeczy. Może uda się namierzyć problem precyzyjniej.

1. To nie jest tak, ze losowo nie działają różne guziki. Dokładnie jest tak, że albo się otwiera (z kluczyka, z guzika na klapie lub z wnętrza auta), albo żaden z tych sposobów nie działa. Jak działa - działa każdy, jak nie działa - pozostaje tylko fizyczny klucz.

2. Być może to zbieg okoliczności, ale problem się pojawił gdy próbowałem otworzyć bagażnik w czasie jazdy (nie pytajcie jak ;).

kamis:
Uzupełnienie. Po zdjęciu osłony widać, że do zamka dochodzą 3 przewody - jak na zdjęciu.

Oznaczmy je A,B,C - jak widać na zdjęciu. Nigdy nie zaobserwowałem żadnego napięcia pomiędzy przewodami B i C.

Natomiast jeśli chodzi o napięcie pomiędzy A i C (pomiędzy A i B jest dokładnie tak samo), sytuacja wygląda następująco:
- zamek zamknięty - 0V
- zamek przymknięty (zamek ma trzy stany, przymknięty, czyli taka nie do końca domknięta klapa) - 12V
- zamek otwarty - 12V

W stanie zamkniętym (0V) próba otwarcia klapy, np. za pomocą przycisku na klapie nie zmienia stanu napięcia, ale powoduje zapalenie lampki w środku bagażnika.

Czy takie zachowanie jest ok, czy nie ok?

Czy taka obserwacja sugeruje, że problem jest w samym zamku, czy poza nim?

rmazurek:
Tak jak pisali koledzy - nie szukaj na sile - sprawdź wiązkę - często się przeciera/ przełamuje - znany problem w XF

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej