Bo to ten sam silnik, ale zmniejszony. Dalej to ciężkie V6, tylko zmniejszyli średnicę i skok tłoka, zostawiając te same wymiary silnika.
Czyli jest mniej silnika w silniku i na pewno optymalniej byłoby zrobić lekkie aluminiowe R4 o tej pojemności.
Choć i tak mnie to trochę dziwi, biorąc pod uwagę, że większe silniki mają AWD, a to też wpływa negatywnie na spalanie. Ponadto 2.1 ma nieco wyższy stopień sprężania, więc powinien być bardziej efektywny.
Mi udało się na trasie według komputera minimum zejść na 6.9, ale raczej oscyluje wokół 8.0. Mówię tu o prędkościach do 90km/h. (Rzeczywiste spalanie jest i tak ponad 10, bo to LPG).
W mieście ze 2 razy więcej, minimum pewnie 17. Nigdy dokładnie nie liczyłem, ale 12l/100 dla mnie nieosiągalne.
Tyle to mi pali Rover 416Si z lekkim aluminiowym silnikiem 1.6 który momentalnie sie rozgrzewa, a całe auto waży 1100kg.