Autor Wątek: Sonda- błędy - błąd silnika X-type 3.0 2005  (Przeczytany 1194 razy)

Offline dawids

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Sonda- błędy - błąd silnika X-type 3.0 2005
« dnia: Grudzień 21, 2018, 14:08:03 pm »
Witam Panowie, :-help
Od miesiąca mam problem z Jagiem x-type 3.0 automat 2005 Estate, stoi u mechanika, który ewidentnie ma problem z naprawą.
Zaczynając od początku, miesiąc temu wykonany został duży remont silnika (dół, góra), zadowolony odebrałem samochód, po dwóch dniach zjeżdżając z trasy, parkując samochód wywaliło cały płyn chłodniczy na komorę silnika- brak obejmy na jednym z wężyków. Obejmę założyłem, płyn uzupełniłem i samochód ruszył. Jednak w drodze do mechanika samochód zgasł- okazało się się, że po lewej stronie silnika (od kierowcy) od góry- jakiś komputerek czy coś pod wpływem uderzenia wyłączał samochód, ponownie uderzenie i można było odpalać- jak uderzyłeś ręką znowu gasł. W każdym bądź razie samochód zjechał na lawecie do mechanika. Odstał swoje w kolejce- 1 tydz wewnątrz. Teraz jeździ jednakże wyskakuje check- błąd na sondę tył. Dopóki samochód jest zimny nic nie wskazuje na awarię (kontrolka się pali)- delikatny brak mocy na starcie, później bez problemu. Jak się nagrzeje check engine zaczyna migać, pokazuje błąd skrzyni biegów i samochód jeździ w trybie awaryjnym do około 50km/h, jadąc dalej czuć bardzo duży spadek mocy gdzie docelowo gaśnie i nie można go odpalić. Po skasowaniu błędów samochód jeździ normalnie- czuć delikatne wahania mocy, ale bardzo niewielkie, samochód się nagrzewa- wywala błąd, tryb awaryjny i powtórka j/w.
Została wymieniona sonda na zamiennik z Denso, kupiona została używka i dalej nie działało- cały czas objawy j/w.
Mechanik przełożył sondę na przód i teraz niby pokazuje błąd przodu, wartości na niej są kosmiczne, reszta ok.
Mechanik wykluczył- lewe powietrze pomiędzy katem, a głowicą, kolektor i przepustnice, katalizator.

Według niego zawiniona jest w 100% sonda, cały czas szuka oryginału, a w zasadzie sondy, która była tam wcześniej o nr. 1X439F472-AC - niestety nawet ja nie mogę jej zlokalizować, są tylko zamienniki.
Zamawia, szuka i generalnie nic z tego nie wynika, a samochód nie nadaje się do jazdy, pomimo horrendalnych wydatków, które poniosłem- remont silnika, nowa chłodnica, klocki, tarcze, przewody- wszelkie tuleje, wahacze, amortyzatory itp

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, byłbym niezmiernie wdzięczny.

Jak nikt- to może jacyś chętni na zakup? :) jcpf-stanby

Dzięki i pozdrawiam,
Dawid

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Sonda- błędy - błąd silnika X-type 3.0 2005
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2018, 15:34:57 pm »
Sondy możesz kupić bez problemu używane na allegro. Górne około 100zł/szt, dolne taniej.
Górne i dolne są inne, przekładać można tylko między bankami.

Natomiast w moim miałem awarię zarówno górnej jak i dolnej sondy (a ściślej - grzałek na nich) i na pewno nie unieruchamia to auta.
Fakt, może jeździ mniej ekonomicznie - ale normalnie. Chyba nawet nie wchodzi w tryb awaryjny, tylko straszy checkiem.

Ja nie mam automatu, ale wątpie żeby sonda lambda powodowała błąd skrzyni.

Czy masz listę błędów, które wypluwa komputer? Przy takich cyrkach powinna być dość długa.

Sondy NOWE możesz kupić nowe w v12.pl albo na allegro, ale są dość drogie. Wymiana na sprawną używkę nie jest złym rozwiązaniem.

Górne to o ile pamietam 1X43-9F472, DENSO DOX-0430 (to jest oryginał, szara wtyczka).

Dolne to 1X43-9G444, DENSO DOX-1196 (czarna wtyczka)

Ostatnie literki AA, AB itd zazwyczaj nie mają żadnego znaczenia.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2018, 15:48:02 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Sonda- błędy - błąd silnika X-type 3.0 2005
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2018, 17:25:57 pm »
Zacznij od odczytania błędów, jakie są, kiedy silnik chodzi w trybie awaryjnym. Bez tego to można wróżyć.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG