Witam Panowie,
Od miesiąca mam problem z Jagiem x-type 3.0 automat 2005 Estate, stoi u mechanika, który ewidentnie ma problem z naprawą.
Zaczynając od początku, miesiąc temu wykonany został duży remont silnika (dół, góra), zadowolony odebrałem samochód, po dwóch dniach zjeżdżając z trasy, parkując samochód wywaliło cały płyn chłodniczy na komorę silnika- brak obejmy na jednym z wężyków. Obejmę założyłem, płyn uzupełniłem i samochód ruszył. Jednak w drodze do mechanika samochód zgasł- okazało się się, że po lewej stronie silnika (od kierowcy) od góry- jakiś komputerek czy coś pod wpływem uderzenia wyłączał samochód, ponownie uderzenie i można było odpalać- jak uderzyłeś ręką znowu gasł. W każdym bądź razie samochód zjechał na lawecie do mechanika. Odstał swoje w kolejce- 1 tydz wewnątrz. Teraz jeździ jednakże wyskakuje check- błąd na sondę tył. Dopóki samochód jest zimny nic nie wskazuje na awarię (kontrolka się pali)- delikatny brak mocy na starcie, później bez problemu. Jak się nagrzeje check engine zaczyna migać, pokazuje błąd skrzyni biegów i samochód jeździ w trybie awaryjnym do około 50km/h, jadąc dalej czuć bardzo duży spadek mocy gdzie docelowo gaśnie i nie można go odpalić. Po skasowaniu błędów samochód jeździ normalnie- czuć delikatne wahania mocy, ale bardzo niewielkie, samochód się nagrzewa- wywala błąd, tryb awaryjny i powtórka j/w.
Została wymieniona sonda na zamiennik z Denso, kupiona została używka i dalej nie działało- cały czas objawy j/w.
Mechanik przełożył sondę na przód i teraz niby pokazuje błąd przodu, wartości na niej są kosmiczne, reszta ok.
Mechanik wykluczył- lewe powietrze pomiędzy katem, a głowicą, kolektor i przepustnice, katalizator.
Według niego zawiniona jest w 100% sonda, cały czas szuka oryginału, a w zasadzie sondy, która była tam wcześniej o nr. 1X439F472-AC - niestety nawet ja nie mogę jej zlokalizować, są tylko zamienniki.
Zamawia, szuka i generalnie nic z tego nie wynika, a samochód nie nadaje się do jazdy, pomimo horrendalnych wydatków, które poniosłem- remont silnika, nowa chłodnica, klocki, tarcze, przewody- wszelkie tuleje, wahacze, amortyzatory itp
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, byłbym niezmiernie wdzięczny.
Jak nikt- to może jacyś chętni na zakup?
Dzięki i pozdrawiam,
Dawid