Autor Wątek: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????  (Przeczytany 11925 razy)

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.094
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:29:47 pm »
Tak naprawdę dziej nie jest taki zły - napewno pracuje ładniej niż klekoty vw group czy inne 2 litrówki
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:46:44 pm »
Napiszę tak, kupiłem 3.0 d S w kombi bo jeździmy dużo, w roku 30tkm. Kupiłbym go jeszcze raz.  Co do awaryjności to jak się dba tak się ma. U mnie motor co 8 tkm ma świerzy olej.... I filtry. Przy diesla trzeba pamiętać po zatankowaniu trzeba go przegonić po autostradzie z włączoną klimą, ogrzewaniem szyby - żeby silnik był obciążony

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 203
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 30, 2018, 00:12:53 am »
A w moim 3.0 D 241 KM 2012r w ciagu 4 lat:pękniety kolektor ssacy najpierw prawy ,po pół roku lewy,peknięty tłok szóstego cylindra,wytarte panewki /górne korbowodowe/,pęknięty waż płynu chłodzacego,pęknieta membrana siłownika rozdziału powietrza.Koszt napraw ca 21 tys.
Bardzo dbany,olej co 10 tys. km.Chodzi idealnie,osiagi super,lubię go.
Z racji wieku zmienie na 3.0 s/c.

Offline Luckyy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
  • ...
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2019, 21:23:19 pm »
Tylko obecnie 3.0 s/c jest dostępny chyba tylko w USA.
EUropa ma tylko 2.0 turbo benzyna do max 300KM, diesel 2.0 i 3.0 (300KM).

Offline Jordan

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Fan XKR
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 14, 2019, 12:13:27 pm »

Czyli jedyna wada diesla to dźwięk?
To spoko, nadal uważam, że 3.0D 275KM (300KM) to najlepszy wybór w przypadku XFa :)

Pelna zgoda, mam rocznik 2010, 130tys przebiegu, tylko koszty eksploatacyjne. Auto bez zarzutu, a na trasie rewelacja.  :-za

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:40:44 pm »
Podobno 3.0 ma inny wytrzymalszy wał niż 2.7
Ludzie wymieniają olej co 30tkm, nie patrzą na stan oleju, butują na rozrzedzonym oleju przez ropę i potem słyszy się to i owo.
Gadałem z mechanikiem z serwisu jaga we Frankfurcie - powiedział to co wyżej napisałem i zaznaczył Olej !! - częstsze wymiany

Offline Thombike

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF Co mam kupić???? Model????
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2019, 23:20:18 pm »
Dużo napisane a kolega jak pytał tak sie nie dowiedział co i dlaczego miałby kupić. ja odpowiem - Auto np. z Niemiec ale przeznaczone na sprzedaż na rynku wewnętrznym. Nie bedzie tanio jak z USA "lekko draśnięty" lub u handlarza w PL "stan nówka" - bedzie o ok 8-12tys.PLN drożej ale - jeżeli bedzie po naprawie - sprzedawca musi o tym poinformowac juz na etapie ogłoszenia a najpóźniej rozmowy z potencjalnym klientem. Jezeli auto jest bezwypadkowe, będzie to wyraźnie zaznaczone i łatwe do sprawdzenia poprzez firmę ubezpeiczeniową, gdzie auto ostatni raz było ubezpieczone, a taki dokument powinien sie w papierch auta gdzieś spokojnei znaleźć. W dokładnie taki sam sposób lub na podstawie dokumentu potwierdzającego przejscie ostatniego badania technicznego mozna zweryfikować realnosc przebiegu, choć szczerze powiedziawszy - kręcenie liczników w niemczech sie nie odbywa...Właśnie dlatego, że zbyt łatwo to zweryfikować. No i ostatnie i być moze najważniejsze poza ogólnymi oględzinami i okreslonym stanem - książka servisowa. Auto z własciwą ceną i o właściwym stanie co najmniej do konca swojej gwarancji na pewno było servisowane w ASO i bedzie posiadało ksiazkę z wpisami. To jest ovtyle istotne, że a) mamy historie auta jak na łoni, bo wpisuje sie tam nie tylko wymiany typowe ale tez ew. akcje servisowe jakie auto przeszło i ew. duze naprawy jesli takie miały miejsce. b) zawsze można celem dodtkowego sprawdzenia, skontaktowac sie z takim ASO i dopytac o konkretniejsze szczegóły historii pojazdu. jezeli ma np. wadę konstrukcyjną, ASO tego nie mozei  nie zatai :D Moze jest tez c) Dobry i solidny "autohaus" za niewielką dopłata oferuje od 12 do 24miesiecy gwarancji. owa opłata zaleznie od okresu obowiazywania wacha sie od 250 do 900 € i przy zakupie idącym w tysiące warto skorzystać z opcji. Owszem, wracamy do PL i jak coś walnie to troche mamy daleko ale w najdroższych opcjach takiej gwarancji transport pojazdu do warsztatu w Niemczech jest wliczony...
A co masz wybrać - sam juz doszedłeś, że benzynę. Ok, pozostaje jedynie kwestia tego na jakie koszty utrzymania CIe stać  ogóle. Niezlaeznie jaka to bedzie benzyna, każda bedzie swoje plaić. Wiadomo 3.0 V6 - wriant najbardziej ekonomiczny, tylko czy wart uwagi? Z powodów kosztów utryzmania w ogóle - tak. Z powodu ceny zakupu - no jasne, to chyba najtańsze XF-y. i na tym zalety sie kończą. Pozostają V8 4.2 i 5.0 bez lub z kompresorem. 5.0 żłopie jak polscy kadrowicze po wygranym meczu, nie ma tu sznas na tanią jazdę, nawet gdy nie dysponujesz ciężkim butem. Skad wiem...Miałem przyjemnosc jeździć Alpina B5 - te same parametry, troche więcej mocy...Jak nie lubisz tankowć - omijaj, bo poczujesz sie jakbyś jeździł na LPG z butlą 40 litrów :D Na polskie warunki uważam osobiście jako najsensowniejszy wybór wolnossące 4.2, jak musisz to w LPG... Swoje jedzie, brzmi i nie rujnuje. Jak nie musisz patrzec na takei koszta i w ogóle chodzisz często do WC bo sr..sz kasą - XF-R albo nawet XF-RS ale...jak widziałem - realia raczej tak kolorowe nie są. WIęc 4.2 NA i bedzie Pan zadowolony. Mogę pomóc w szukaniu :)