Dział Techniczny > E-PACE (2017 - obecnie)

Opinie, wady i ocena auta przez prasę i użytkowników z forum

<< < (2/11) > >>

Driv3rrrr:
Waga nie ma nic do środka ciężkości. Idąc tym tokiem myślenia Ferrari powinno ważyć jakieś 3 tony.

Akurat wszystkie suvy mają wysoko umieszczone środki ciężkości i żeby dobrze się prowadziły to usztywniają zawieszenia lub montują amortyzatory adaptacyjne lub pneumatyczne

rmazurek:
Waga E-pace wywodzi się z faktu ze jest on zbudowany w oparciu o platformę D8 (pochodna fordowskiej EUCD z 2006 roku) Jest dość stara konstrukcja oparta o stalowe elementy ( jej młodsza siostra D7a(velar, fpace,xe,XF) jest aluminiowa)

MaArek77:

--- Cytat: zibikm w Styczeń 20, 2019, 17:12:53 pm ---Witam
Też zamierzam nabyć jaguara e-pace 150 km diesel w manual ,zastanawiam się tylko dlaczego tak wielu testującym przeszkadza waga tego samochodu, przecież cięższe auto ma niżej umieszczony środek ciężkości przez co jest bardziej stabilne i nie będzie wychylać się na zakrętach i lepiej trzymać się drogi,a ktoś kiedyś powiedział że produkty cięższe są podobno zrobione z lepszych materiałó∑ ;) :).

--- Koniec cytatu ---

Proste.
Jaguar E-Pace mający 150 koni w dieslu jeździ jakby miał 120 koni. Jest cięższy od konkurencyjnych SUV-ów jak BMW X1 czy Volvo XC40 o jakieś 150-200 kilogramów. Bedzie wolniejszy o każdej Skody Octavii z dieslem, kosztującej połowę ceny !

Zatem mamy niby az 180 koni w diesu i 430 Nm a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje aż 9,3 sekundy, konkurencja robi to sporo szybciej.
Mówisz, nie ścigam sie ale chodzi o elastyczność, bezpieczeństwo, wyprzedzasz i mając 3 osoby w aucie masz kolejne 200 kg więcej i auto nie jedzie, jakie to premium taki mułowaty samochód ?

Do tego nadwaga powoduje spore zużycie paliwa, wersje 250 koni w benzynie wg katalogu spalają mało, realnie średni poniżej 11 litrów nie da się zejść za cholerę a jak po przyspieszasz to 15 spokojnie.

To właśnie jest wielka wada - nadwaga

Jaguar F-Pace jest większy a lżejszy.

zibikm:
Witam
Ja w specyfikacji mam wagę 1700 kg z 90% ilością paliwa,a np volvo xc 40 które też rozważałem waży 1640 kg ,więc niewiem dlaczego piszesz o 150-200kg.
Co do skody octavi znajomy kupił ostatnio 1,5 benzyna za 118 tyś więc cena też wysoka porównywalne wyposażenie do jaguara

MaArek77:
Dane z Auto Centrum. pl
Wybrałem wersje najpopularniejsze jeśli chodzi o silniki, skrzynie biegów itp. Słabe motory z manualem i bez 4x4 to wygląda inaczej:

Jaguar E- Pace 180 koni, diesel automat 4x4 - minimalna masa własna bez obciążenia 1843 kg, przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 sekundy

Volvo XC40 - D4 - diesel 190 koni, diesel automat 4x4 - minimalna masa własna bez obciążenia 1735 kg, przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 sekundy

BMW X1 Xdrive 20d - diesel 190 koni automat 4x4 - minimalna masa własna bez obciążenia 1625 kg, przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 sekundy


niewiele sie pomyliłem, między Jaguarem a BMW jest 218 kg różnicy wiadomo na czyją korzyść. A gdy dodamy do tego jakieś wyposażenie dodatkowe to może sie ta wartość zmienić. No a przyspieszenie prawie 2 sekundy, tez sporo traci kotek do konkurencji i te 180 koni nie robi żadnego wrażenia

Octavia za 118 tys zł 150 koni w benzynie, zapewne nic wolniejsza niz Jaguar za 236 tys zł czyli 2 razy tyle w 150 konnym dieslu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej